Tips i foundationdjungeln

Hagens_Zorba

Trådstartare
Behöver tips i foundationdjungeln.
Krav:
-kalla toner
-ska ej göra huden torr/fnasig
-mellantäckande ungefär

Jag har länge haft maxfactors miracle touch liquid illusion foundation, men de finns inte i tillräckligt kalla (och ljusa) toner för min hud nu när jag blivit så jäkla vit.
Fick tips på Åhlens om UNE inituitive touch bb-cream foundation som skulle vara både skonsam, vattenfast och med solskydd. Lät ju bra, men satan va huden fnasar sönder när man tar på den!
Jättesvårt att få den att fästa med svampen också, får trycka aphårt.

Så nu är jag öppen för nya förslag :)
 
Jag hade satsat på mineralfoundation istället... Väldigt behagligt på sommaren dessutom, känns fräscht. Under den kan du ha någon dagcremé och/eller primer för att inte huden ska bli torr.
 
Jag har hud med vissa torra ställen, och är själv väldigt blek, ofta för ljus för vanliga foundations.

Jag tycker BB Cream är det bästa jag prövat MEN de BB Creams som görs av typ Maybelline, l'Oreal och de europeiska märkena är inga riktiga BB Creams! Alla jag provat har varit hemska.
Jag köper den koreanska Missha i ljusaste ton. Värmer den lite mellan fingrarna så glider den lätt på. Den torkar inte ut, täcker ganska bra och sitter länge. Kommer som pumpflaska så vill man ha lätt täckning använder man ett pumptryck. Ligger bra i pris jämfört med vanliga foundation och det är då inklusive frakt.
Det finns två små minus: Den har lite doft, luktar som handkräm vilket vissa inte uppskattar. Och så har den inte en matt finish utan jag använder transparent puder ovanpå, sen sitter den som berget.
 
Behöver tips i foundationdjungeln.
Krav:
-kalla toner
-ska ej göra huden torr/fnasig
-mellantäckande ungefär

Jag har länge haft maxfactors miracle touch liquid illusion foundation, men de finns inte i tillräckligt kalla (och ljusa) toner för min hud nu när jag blivit så jäkla vit.
Fick tips på Åhlens om UNE inituitive touch bb-cream foundation som skulle vara både skonsam, vattenfast och med solskydd. Lät ju bra, men satan va huden fnasar sönder när man tar på den!
Jättesvårt att få den att fästa med svampen också, får trycka aphårt.

Så nu är jag öppen för nya förslag :)


Min supertorra hud fullkomligt älskar Lumenes CC Color correcting creme (med SPF 20). Jag är faktiskt löjligt nöjd! Den ger inte ett sminkat utseende, utan smälter liksom in i huden och gör att hudtonen ser jämn och frisk ut. Om den finns i så pass ljus nyans som du behöver är dock svårt för mig att svara på. Men testa vet jag!
 
Jag har Estee Lauders Double Wear. En av få som finns i tillräckligt ljus ton för mig. Fungerar bra på min TORRA hud, inget fnas och heller inte gläns som det kan bli med de som är för feta. Går lätt och smidigt in och det känns "osminkat". Dessutom sitter den som berget milt sagt (den ska vara träningssäker, dvs man ska kunna svettas i den om man vill utan att den släpper).

Täckning styr man plättlätt själv, och inga problem få jämnt resultat. ENDA minuset är att den kommer i en glasflaska med "hällpip" och jag slösar gravt mkt genom att råka hålla ut för mycket. Skulle önska pump.
 
Köper man estee på typ Åhlens också?

Kl

Vad är bb-cream egentligen? :O
Och skillnaden på mineralfoundation och inte mineral?
 
@Hagens_Zorba Ja Åhlens här har den i alla fall. Jag vandrade runt i foundationdjungeln länge och väl. Sen gav jag upp, gick till just Åhlens och sa "Hjälp mig!". Hickade lite över priset först, men den är ju grymt dryg. Och bra. Så inte ångrat mig - och aldrig ens funderat på att byta.

BB-cream är typ som färgad dagcreme, en "allt i ett creme" som ska ersätta flera produkter. Jag tycker inte om dem, aldrig hittat nån som är bra nog att ersätta fuktcreme + foundation.

Mineralfoundation är i pulverform/puderform (tänk löst puder) och innehåller mineraler (sic), ska vara vänligare mot huden än vanlig foundation som är flytande eller creme och innehåller lite av varje. Min hud fungerar INTE med mineralfoundation eller mineralpuder, den blir torr som fnöske och resultatet blir skit. Jag använder nuförtiden bara mineralögonskuggor dock.
 

Läser man på bb-cremerna tycker de det.

Tex body shop skriver:
Vitamin E Cool BB Cream är en fuktighetskräm som sveper in hyn i fukt i upp till 12 timmar. BB Cream jämnar samtidigt ut till en hudton med en diskret lyster för en naturligt perfekt look!
 
Jag köpte nyss Luxsits fina BB Cream (fair opal), den är alldeles underbar. Den täcker inte mina röda utslag men annars ser den väldigt bra ut. Den är ekologisk och dyr som guld men doftar underbart! Fram till nu har jag haft Clarings BB-cream och den har jag varit supernöjd med men nu vill jag försöka ha bara ekologiska produkter och då valde jag Luxsit.
 
Jag är inne på min andra BB-cream just nu. Förra gången var det Garnier och denna gången Nivea. Jag får bäst resultat om jag blandar en klick bb-cream och en klick av min dagcreme i handen innan jag använder den i ansiktet. Jag behöver lite extra fukt, och så tycker jag att det blir ett naturligare, "mindre sminkat" resultat om man gör så.
 
Jag gillar Loreal BBcream, funkar trots att jag har jättekänslig hy. Känns naturligt, slätar bort det ojämna trots att man knappt känner sig sminkad.
Du har fått många olika svar så jag antar att man bara får prova sig fram.
 
Min supertorra hud fullkomligt älskar Lumenes CC Color correcting creme (med SPF 20). Jag är faktiskt löjligt nöjd! Den ger inte ett sminkat utseende, utan smälter liksom in i huden och gör att hudtonen ser jämn och frisk ut. Om den finns i så pass ljus nyans som du behöver är dock svårt för mig att svara på. Men testa vet jag!

Älskar också den! Känns som om jag snart tjatat sönder Buke om det... ;)

Enda minuset med den är just nyanserna. Sist jag köpte ny tror jag bara det fanns två eller tre nyanser att välja mellan. Men prova! Den är grym.
 
@Alexandra_W

Det kanske står så, men jag fick prova den i samband med en ansiktsbehandling + makeup på body shop. Hon som fixade det hade både primer och fuktkräm under.


Läser man på bb-cremerna tycker de det.

Tex body shop skriver:
Vitamin E Cool BB Cream är en fuktighetskräm som sveper in hyn i fukt i upp till 12 timmar. BB Cream jämnar samtidigt ut till en hudton med en diskret lyster för en naturligt perfekt look!
a
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp