Tips någon?

IsabellGerdin

Trådstartare
Hej.
Jag har precis fått min första egna galoppör och ska fixa med tävlingsdressen.
Jag undrar om det finns någon hemsida, förutom svensk galopp för länkarna där funkar inte,där jag kan gå in o göra beställning och visuellt se hur den kommer se ut?

Tack på förhand

Sv: Tips någon?

Någonstans finns det ett schema över tillåtna mönster på dressen. Dem finns det ganska många av. Man delar upp i kroppen, ärmarna och mössan.
Jag kommer inte ihåg alla på rak arm, men man får ha stjärnor och prickor, rondell, romb, rombrutigt, schackrutigt, ränder på längden och på tvären, axelskärp, korslagda axelskärp, axelklaffer, hängseln, lodrätt band, sömmar, bälte(n), tvådelad, fyrdelad, diagonalt delad, v-formad isättning (ja, flera stycken faktiskt)... säkert något mera också. Något sådär liknande på ärmar och mössa. Vissa av mönstren skulle vara opraktiska där.
Du får titta på lite galoppfotos och få inspiration. När du har bestämt dig skickar du en ansökan till Svensk Galopp för godkännelse. Den får inte vara för lik en redan registrerad dress. Sedan får du hitta någon till att sy upp dressen. Det finns det folk som kan både i Stockholms- och Malmöområdet.

Sv: Tips någon?

Här finns ett schema för hur dressen får se ut.

Jag såg för flera år sedan en site där man kunde fylla i färger och mönster för att se hur det skulle se ut. Ska se om jag hittar den igen :)

Tillägg: HA! jag hittade en annan som var ännu bättre än den jag mindes:)

Här kan du leka med färger och mönster.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
650
Senast: Miingla
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 962
Senast: animalasia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar