Bukefalos 28 år!

Tips någon?

IsabellGerdin

Trådstartare
Hej.
Jag har precis fått min första egna galoppör och ska fixa med tävlingsdressen.
Jag undrar om det finns någon hemsida, förutom svensk galopp för länkarna där funkar inte,där jag kan gå in o göra beställning och visuellt se hur den kommer se ut?

Tack på förhand
 
Sv: Tips någon?

Någonstans finns det ett schema över tillåtna mönster på dressen. Dem finns det ganska många av. Man delar upp i kroppen, ärmarna och mössan.
Jag kommer inte ihåg alla på rak arm, men man får ha stjärnor och prickor, rondell, romb, rombrutigt, schackrutigt, ränder på längden och på tvären, axelskärp, korslagda axelskärp, axelklaffer, hängseln, lodrätt band, sömmar, bälte(n), tvådelad, fyrdelad, diagonalt delad, v-formad isättning (ja, flera stycken faktiskt)... säkert något mera också. Något sådär liknande på ärmar och mössa. Vissa av mönstren skulle vara opraktiska där.
Du får titta på lite galoppfotos och få inspiration. När du har bestämt dig skickar du en ansökan till Svensk Galopp för godkännelse. Den får inte vara för lik en redan registrerad dress. Sedan får du hitta någon till att sy upp dressen. Det finns det folk som kan både i Stockholms- och Malmöområdet.
 
Sv: Tips någon?

Här finns ett schema för hur dressen får se ut.

Jag såg för flera år sedan en site där man kunde fylla i färger och mönster för att se hur det skulle se ut. Ska se om jag hittar den igen :)

Tillägg: HA! jag hittade en annan som var ännu bättre än den jag mindes:)

Här kan du leka med färger och mönster.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: Jamienoble
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 834
Senast: MML
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 649
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp