Tips om dressyr sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SoofieA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 898
S

SoofieA

Jag vill ha en dressyr sadel som är mkt mjuk och djup i sätet med stora knästöd. Den ska gärna ligga bra på en maffig och kompakt c-ponny (31-31 i bomvidd). Nån som har något tips om en sån sadel?:crazy:

Sv: Tips om dressyr sadlar

Nu har jag inte sett din häst, men några dressyrsadlar med djuptsäte och stora knästöd:
Stubben Maestoso Deluxe
Stubben Scandica DL
Globus Clic
Albion SLK
County (alla deras dressyrsadlar har djupa säten och stora knästöd)
Jaguar XKC
Frank Baines Elegance har jättdjupt säte men inte så gigantiska knästöd, men mellanstora knästöd
Wellington/Edinburgh/Windsor har mjuka djupa säten och ofta stora knästöd

Finns fler, men dessa var de jag kom på jsut nu.

Prestige eller Jaguar har stoooora stöd och är mjuka. Passar på samma typ av hästar, dvs inte helt raka ryggar.

jag ska köpa ny dressyrsadel , jag ska ha "henri de rivel special".
Det är STOOOOORA knästöd, VÄÄÄÄÄLDIGT djupt säte och den är VÄÄÄLDIGT mjuk, älskar den sadeln.:love: jag ska ha min till en d-ponny.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
270
Senast: Fiorano
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 744
Senast: Edla
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 095
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka