Tips om hundras

Har tittat på lapphundklubbens hemsida - och de verkar trevliga! Man ÄNNU finare var lapsk vallhund :love:
 
Vad bra att vi ger dig lite uppslag så du kan surfa runt och så smånging om hitta det du vill som passar perfekt!
 
Har tittat på lapphundklubbens hemsida - och de verkar trevliga! Man ÄNNU finare var lapsk vallhund :love:
Lapsk vallhund är en hund som behöver jobba - massor! Vissa är mycket hårda. De har definivt mycket vallinstinkt i alla fall.
Men fina är de ju :bump:

/Ginger - som gillar vallhundar
 
Själv har jag en cockerspaniel som jag tycker är en underbar ras, men de kan ju ha en del jakt i sig.
Däremot såg jag på en utställning en gång ett antal finska spetsar, SÅNA HUNDAR :love:, hade det varit aktuellt skulle jag skaffat mig en sådan. De är lugna & mjuka i sättet, vackra och tillgivna. Jag blev helt kär.
 
Jo, jag förstod att de inte är några rena sällskapshundar precis! Menade att de är VACKRA! :)
 
Cocker har jag hört skall vara nervösa och lite stirriga. Stämmer kanske inte? Söta är de iaf!

Skall genast gå och titta på Finsk spets!
 
Jag röster på pinscher!
Min är bara fem månader än, men funkar jättebra med hästarna och i skogen.
Den har ingen utpräglad jakt i sej, är precis lagom stor, korthårig och alldeles underbar :love:
 
NU blev jag jätteintresserad! Vilka fina hundar!

Några frågor bara:
Fungerar de med barn? Det gör väl de flesta hundar iofs med rätt fostran (vad det gäller barnen alltså...), men ändå?

Kan man hålla på med agility med en pincher? Min äldsta dotter är jätteintresserad av det.

Rasklubbens hemsida funkade inte något vidare. Synd.

- Verkligen fin din hund!
 
Tack!
Jaa, han är verkligen jättehärlig!
En sådan lyckoträff.
Kom just hem från stallet där vi har varit ute på en tur, jag på hästen o han springandes bredvid.

Själv har jag inte haft några möten med små barn med min Hobbe, men han är väldigt vänlig, nyfiken och försiktig, så det blir säkert inga problem.
Har själv funderat på agility då pinschern är väldigt rörlig, smidig och snabb. Han älskar o hoppa, krypa, balansera och är VÄLDIGT lättlärd!

Lite information, bilder och annat smått o gott om pinschern finns här: http://medlem.spray.se/pinschersajten/pinscher.htm
(kolla förstasidan, längst ner till vänster så är det en pinscher som gosar med ett litet barn :D)
 
Var inne och tittade på din Anton :love: , förstår att du saknar honom.
Vad det gäller cockern måste jag bara säga att stirriga är de inte, däremot måste de veta vem som är ledaren.
För min del passar de mig utmärkt.Har haft en cocker tidigare och ville absolut ha en till när den gamla dog.
Min är med mig i stallet, älskar barn och är den gladaste lilla hund man kan tänka sig. Ständigt hellycklig och vill vara med på ALLT. Hon följer mig ständigt i haserna vart det än bär hän. Se,n kan hon i ren glädje vara lite hoppig men aldrig skällig, men det tar jag så gärna.
Men det är klart, den Finska spetsen var såå fin och rar. :love:
 
Sv: Tips om hundras

Tycker att din idè om Norsk buhund låter himla bra! Ha själv en hane just nu, han är världens goaste=) Mamman hans fick vi tyvärr avliva för 2 månader sedan= livmodersinflammation. Så nästa tik jag ska ha blir det att operera bort den efter valpkullarna som jag vill ha=) De är helt underbara, snälla men lite skälliga. (men det går ju att träna bort)
Tänk bara på att en buhund är både vallhund och jakthund. De används till både och.

MVH Sandra
 
Sv: Tips om hundras

Har du funderat på en parson... Har själv två och snart ett gäng till, Leia har bebbar i magen :) ...
Det är en jätte mysig ras.. Den älskar att vara hemma och mysa lika mycket som att springa i skogen... Lättlärd och lyhörd.. Visst finns det jakt i dom, men inte alla.. Leia har inte alls fattat det där... Parsons är en stor hund i en liten kropp, dom är lite att "ta i" trots sin storlek.. Super mysiga....! :rofl:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Planerar att köpa ett till hund förmodligen till nästa år, under vår/sommaren(mest för att slippa rumsrenhets träningen under...
Svar
8
· Visningar
1 464
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 244
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hejhej alla hundintresserade här på buke!:) Nu är det så att arbetsförhållandena här hemma äntligen kommer förändras så att vi kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 260
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 231
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp