Tips om klippmaskiner.

Madeleen

Trådstartare
Alla ni som klipper era hästar, vad har ni för klipppmaskin (märke)
Skulle vilja ha lite tips, måste köpa en ny men jag vet inte riktigt vad jag ska välja. :confused:
Så snälla, ge mig lite åsikter om vilka ni tycker är bra. Gärna vart ni köpt dom och för vilket pris oxå. :banana:

Sv: Tips om klippmaskiner.

Jag har en de Laval som jag är jättenöjd med. Köpt för 4900:- tror jag det var, men värd pengarna för det är så enkelt och smidigt att klippa med den.

Jag har 2 st lister klippmaskiner. Köpta genom Equalitylines återförsäljare. Älskar att klippa med dom. Inte speciellt tung, smidig och låter inte lika mkt som andra... Får tillfällig "tinnitus" av de laval och aesculap... Pris. ca 3500:-
NAckdelen är att skären är dyra (900:-) men varar relativt länge.

Har även en som jag köpt på hööks Horizont hette den då, nu heter den ngt annat... Ungefär samma prisklass men inte lika tyst. Klipper nog egentligen snabbare men inte bättre. Dock väldigt bra resultat med denna också...
Skär kan man köpa till för ca 350- 400:- paret.

HAr även haft en aesculap men går bort pga tyngden, svår att klippa snyggt på ansikte och ben för att den är så klumpig.
En annan nackdel är den lilla fyrkantiga biten som man sätter fast skärhuvudet på för att den ska zickzacka. Jättelätt att tappa bort och spänner man skären för hårt så gör den jack i klipphuvudet- kan även bränna motorn då...

Det var mina tips... Klipper mkt...

Kjøpte ny maskin i høst.
De Laval, Husker ikke navnet på modellen, men jeg tror det var den billigste. Ganske ny type med bare en "knott" på oversiden for justering. VELDIG stillegående.

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
774
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka