Tips om stövelvård?

Inte tvål på finstövlarna :nailbiting: i princip allt man går i är ju vattenlösligt. Sen ska man ju inte gnugga bort smutsen om det är grovt, utan fukta och kanske till och med spola bort.
 
Använder du Saphir och de blev flammiga så vågar jag nästan sätta pengar på att du hade på alldeles för mycket skokräm. :angel: Ta så lite att det känns löjligt, och sen stryker du ut det över betydligt större yta än du tror är möjligt. :D (Det är förmodligen den bästa skokrämen som finns, men det krävs lite handlag.) Sen borsta, borsta, borsta!

Jag putsar mina med tvål också, de blir ju smutsiga när man rider och smuts sliter massor på lädret om man försöker putsa på det
Nej det var en annan tub de blev flammiga av!

Körde första gången med saphir igår och både borstade och putsade (fårskinnshandske) tills jag fick kramp i armen😅
Tror det blev bra👍


Jag brukar torka av med fuktad svamp efter varje användning. Då sitter ju inte smutsen särskilt hårt så bara vatten räcker långt.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag googlade på skoputsning då jag ville putsa upp mina Petrie som fortfarande är som nya men fortfarande lika matta som de var när jag...
Svar
7
· Visningar
2 621
Senast: Hast-hund
·
Utrustning Jag köpte nya DYRA ridstövlar o lämnar in dem hos skomakaren som butiken rekommenderar, för sulning. Jag frågar denne hur jag sköter...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: Bison
·
Utrustning Någon som har Tampa stövlar/andra stövlar? Köpte ett par sprillans nya idag för 2400:- :crazy: Svarta med dragkedja & snörning :love: ...
Svar
5
· Visningar
953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp