Tips önskas på billigt och bra regntäcke!

ylvalill

Trådstartare
Är det nån som kan tipsa om ett bra (billigt) tunt (men kanske fleecefodrat?) regntäcke?

Jag behöver ha ett reservtäcke till min lortgris som torkar snabbt och är lagom litet och lätt så att man kan knö in det i tvättmaskinen vid behov. Har t ex Börjes nåt som är värt att satsa på?

Sv: Tips önskas på billigt och bra regntäcke!

shire har ett som det är ett tunnt foder i kostar ca 450:- på ridsportshoppen jag ha rnyss köpt det och är nöjd med det.

B*rjes Himalaya!! Finns i blått och rosa, 379 kr. Jag är helnöjd med mitt, och har av andra som också har det bara hört positiva saker. Enda nackdelen är (som jag tycker/hört) långa kryssgjordar samt att det för vissa hästar kan vara stort i bogen. Men det är vattentätt och andas och torkar snabbt. Är dock inte fleecefodrat, utan är väldigt tunt. Rekommenderas!

ylvalill skrev:
Är det nån som kan tipsa om ett bra (billigt) tunt (men kanske fleecefodrat?) regntäcke?

Jag behöver ha ett reservtäcke till min lortgris som torkar snabbt och är lagom litet och lätt så att man kan knö in det i tvättmaskinen vid behov. Har t ex Börjes nåt som är värt att satsa på?

Folk skrattar väl åt mig snart för har lagt in tidigare inlägg när folk frågat relaterade frågor... :p Men älskar Källquists stäcken, de är kanon - har ett antal olika, alla är bra.... För dina behov har de ett täcke som heter "ligth protector". Fantastiskt regntäcke, fleece fodrat, så du kan oxå ha det som övergångs täcke. Bogveck, elastiska bensnören, elastiska inlägg i kryssgjordarna, passformen är helt sjukt bra, hästen kan rulla sig dagarna i ända och täcket ligger på plats. Kostar lite mer än de täcken folk tipsat dig om hittills, runt 650 kr, men är värt varenda krona då det håller länge och är kanon.

Senast ändrad:

Mitt "light protector" fyllde fyra år nyligen. Det är precis lika fint som när jag köpte det. Impregneringen höll länge, men numera fyller jag på med Imprenex när jag tvättat täcket.
Jag kan rekommendera det!

Immer

Jag har också ett Himalaya och det har varit bra fram till nu.
Fodret går sönder i sömmarna...

Immer

SUPERFIT RAIN från H*öks har vi. Tycker det är jätte bra!! Köpte det för 1049 kr. Kostar nu 999.... står så här om det:

Ett regntäcke med suverän andasfunktion och ett tunt funktionsfoder som absorberar fukt och håller hästen torr. Perfekt för regnig höst och milda vinterdagar och ett utmärkt övergångstäcke. Med hög hals som ger ännu bättre skydd mot regn och rusk samt Hööks patenterade elastiska bogveck för maximal rörelsefrihet. Reflex-piping, kryssgjordsknäppning med resår och avtagbara bensnören. Avtagbart svansskydd med reflex. Yttertyg i 840D nylon med teflonbehandling. Vattenpelare 2000 mm. Andasegenskap 3000 mvt. Tvätt: 40º.

Shires har billiga täcken av mycket hög kvalité (tycker iaf jag) i olika tjocklekar. Regntäcket kostar runt fem- sexhumdra beroende på var du köper det. Finns både ofodrat och med tunnt foder (o även tjocka, men det var ju inte det du ville ha).

Tack alla för era tips!

Skall nog kika närmare på källqvists täcken då, har ingen erfarenhet av dem alls än så länge. Shires utetäcken har fel passform för min pålle så det finkar inte och Hööks Superfit rain är lite för dyrt för att ha som "reservtäcke" (då satsar jag hellre lite till och köper ett Rhino till från Horseware...).

Finns Källqvists täcken nånstans på nätet så man kan se dem?

Bole-produkter har ett fleecefodrat regntäcke, som jag är mycket förtjust i.
Bra passform och hög hals. Kostar ca 750:-

www.lillhastenistav.se har också Light Protector, och det till bra pris :)

Kan tillägga att även jag tycker de är suveräna. Och det som finns nu med bogveck passade suveränt på vår korta, grova islänning.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 661
Senast: Farao
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 581
Senast: Görel
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 227
Senast: inverterad
·
Äldre Jag kör en dryg timme hem efter jobbet några dagar i veckan och därefter åker jag till stallet och rider. Så här när dagarna blir allt... 2
Svar
20
· Visningar
1 449
Senast: Miran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur