Bukefalos 28 år!

Tips på alkoholfri bål.

MCP

Trådstartare
Hejsan, har tagit på mig att göra en alkoholfri bål till en fest, men har själv inga bra idéer då jag aldrig gjort ens en vanlig bål.:nailbiting:

Provade googla lite, men de flesta jag fick upp kändes mest som blandad läsk, eller saft, och vill gärna ha en vuxnare känsla än så, så nu efterlyser jag era bästa recept på alkoholfri bål.

Den får gärna vara fruktig och frisk i smaken, nästan lite mot syrliga hållet :)
 
En flaska alkoholfritt fruktigt och samtidigt torrt vin tycker jag balanserar upp om du blandar in tex en halv flaska apelsinjuice, en halv till en hel med tropiska frukter.
Ha i färska frukter, tex apelsiner, jordgubbar osv.
Bubbelvatten alternativt soda eller tonic vatten.
Is.
 
Tranbär (2/3-delar) och grapejuice (1/3-del) blir en god alkoholfri icke-sötsliskig drink och borde väl passa som bål? Lägg i lite frukter och bär så ser det riktigt fint ut.

Annars gjorde jag en gång Mojito i bålskål. Som en gigantisk Mojito. Det blev bra! Går ju superbra att göra alkoholfri mojito!
 
  • Gilla
Reactions: MCP

Liknande trådar

Mat Har ätit antibiotika i fem veckor nu och ska tydligen fortsätta i tre till sju (:meh:) veckor till. Jag dricker knappt drinkar annars...
Svar
5
· Visningar
602
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 587
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 352
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 065
Senast: Lillebjörn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp