Tips på bett..

Explosion

Trådstartare
Jag har köpt en ny häst som trivs bäst på gummibett. Nu så rider jag henne på ett rakt bett med fasta ringar men jag känner att jag skulle vilja ha ett lite skarpare bett när jag rider ut och hoppar då hon kan bli väldigt taggad. Den tidigare ägaren hade ett "Flippanbett" och det tycker jag är ett trevligt bett men det är ju såå dyrt :( En Jaktstång skulle kanske fungera men jag har inte sett någon i gummi.

Till min fråga, har ni tips på något gummibett som liknar "Flippanbettet" men inte är så dyrt?

Sv: Tips på bett..

Globus har odelat pelham i syntet, den kanske kan vara något? Och jag har sett "happy mouth" jaktstång på någon utländsk sida nångång så det finns i alla fall.

Jag har köpt en ny häst som trivs bäst på gummibett. Nu så rider jag henne på ett rakt bett med fasta ringar men jag känner att jag skulle vilja ha ett lite skarpare bett när jag rider ut och hoppar då hon kan bli väldigt taggad. Den tidigare ägaren hade ett "Flippanbett" och det tycker jag är ett trevligt bett men det är ju såå dyrt :( En Jaktstång skulle kanske fungera men jag har inte sett någon i gummi.

Till min fråga, har ni tips på något gummibett som liknar "Flippanbettet" men inte är så dyrt?

Men är det inte värt att köpa ett dyrt bett om du och din häst trivs och kommer överens på ett bra sätt då? :)

Jo det är väl sant. Men snålheten bedrar visheten brukar det ju heta och så även i mitt fall. hehe..

Så du har ett, upplever du det som hästen lätt tuggar sönder det? Har läst här på buke att de lätt gör det. De flesta raka pelhambettet tycker jag är så himla tjocka.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
952
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 442
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka