Tips på bra datorer

Livssituation

Trådstartare
Just nu är jag så in i :devil: less på min dator så jag har bestämt mig att jag ska skaffa en ny, åtminstone kolla efter en . Har just nu en HP Pavilion dv7 som skärmen slocknar på i tid och otid så man måste trycka på ''stäng av'' knappen och vänta en stund för att det ska funka igen.

Har inte så höga krav på nykomlingen.
Vill kunna ha plats med mycket musik och film då de är ett av mina intressen.
Msn, skype osv måste fungera på den (fått för mig att de inte fungerar på vissa datorer men jag kanske ha fel?)
Bruka spela lite Need for speed osv också så den ska klara av sådant med.
Den får inte vara alltför dyr heller då jag är en fattig tös.
Skärmen ska inte slockna på den.
Måste ha en cam (om ni rekommendera en laptop då dvs.)

Helst en laptop men en stationär skulle gå bra det också, men det är inte direkt mitt förstahandsval.

Sv: Tips på bra datorer

Hur gammal är din HP? Är du nöjd med datorn i övrigt och det finns garanti kvar hade jag nog lämnat in den, för det är ju något som är fel på den.

Annars är jag dålig på att rekommendera datorer då jag kör Mac själv, vilket jag i och för sig varmt rekommenderar men de är ju inte direkt bland de billigaste. Jag skulle skaffa en Sony Vaio om jag behövde en PC, men har ingen aning om hur de ligger till prismässigt.

Tror att de allra flesta datorer på marknaden räcker och blir över för dina krav. Du kan ju jämföra hårddiskar och ta den med störst hårddisk, om du vill ha plats för mycket bilder.

Den är ungefär ett år gammal. Har svårt att lämna in den eftersom jag bor i Medora nu och kan inte skicka iväg den till mamma i Sverige eftersom jag går på distansskola och behöver tillgång till dator och internet vilket jag inte har om jag nu skulle lämna iväg den.

Ska kolla in dem märkena. Tack för hjälpen!

Garantin kanske gäller även utomlands? Kanske du kan få låna en annan dator medans? Kolla upp det vetja! :laugh:

P.S. Jag har en Sony Vaio, mkt nöjd med den. Lite dyrare men man får ju vad man betalar för...

Ingen aning faktiskt eftersom mamma köpte den genom komunen, dvs det är en ''komundator'' som man köper loss. Kan inte förklara det bättre :p
Känner inte så mycket folk här så blir svårt med det och såvitt jag vet så finns det inga lånedatorer här öht.
Kom dock på en sak. Finns en skärm liggandes här i huset, skulle det funka att koppla in den i datorn och använda den istället?

Ska kolla upp det också!

Liknande trådar

B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 985
Senast: BonnieS
·
IT & mobiler Nu är jag less på alla fula gråa och svarta datorer som har förfulat mitt hem! Jag ska köpa en ny dator och vill ha en rosa laptop...
Svar
14
· Visningar
1 449
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka