Tips på bra fotoställen i Skåne

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Krigarn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 2 625
K

Krigarn

Tjenare!
Tänkte höra om de finns någon med fotointresse här inne som kan tipsa om bra ställe att ta bilder på vad de gäller natur ?

Har kört längs hela österlen och fotograferat. även från malmö upp till helsingborg den kusten. Känns som förslagen börjar ta slut. Tacksam för tips :)

Det finns lite bilder här nedan som jag tagit..
http://www.bamZe.com

Sv: Tips på bra fotoställen i Skåne

Tjenare!
Tänkte höra om de finns någon med fotointresse här inne som kan tipsa om bra ställe att ta bilder på vad de gäller natur ?
Brösarps backar och Ale stenar naturligtvis men de är för givna svar. Knäbäckshusen vid rätt eftermiddagsljus, strandängar mellan Skillinge och Brantevik (gärna tidig disig morgon), Sandhammaren på höst och vinter, de branta strandslänterna vid Hammars backar och Kabusa, dalgången längs Tommarpsån väster om Simrishamn... Ett förslag som jag själv sugit på länge är stämningsbilder kring slott och herresäten på Österlen. Tidig gryning, sen kväll, höst/vinter...

Om du hittar någon av fotografen och poeten Carl Fredrik Olssons fyra foto-/diktböcker så finns där en hel del inspiration kring österlensk natur. Jag och mina föräldrar hade glädjen att känna honom, en man med ovanlig passion för sin bygd.:bow:
LÄNK

Jag tackar för detta. Som du skriver finns de många fina ställen på Österlen. Alla dessa små hamnar och små byar. Dem är riktigt mysiga. Egentligen skulle man cyklat där nere så man inte missade alla guldgruvorna för med bil är de lätt att köra förbi något som man senare kanske ångrar :)

Idag tänkte jag åka till ett naturreservat som ska ligga utanför Landskrona och fota lite. Får se vad de har att erbjuda. Men strålande tack för förslagen ska spara ner dem på datorn.

Ha en trevlig dag
Mvh Krigarn

Tjenare!

Har kört längs hela österlen och fotograferat. även från malmö upp till helsingborg den kusten. Känns som förslagen börjar ta slut. Tacksam för tips :)

Det finns lite bilder här nedan som jag tagit..
http://www.bamZe.com

Måste berömma dina bilder med!

Forsakar utanför Degeberga, Skånes högsta vattenfall.
Rena trollskogen.

Odensjön i Nackarpsdalen vid Röstånga.

Sjöarna i Nordöstra Skåne: Immeln, Ivösjön, Raslången och naturen där omkring.

Senast ändrad:

Vilka fina bilder du har tagit. Vatten ger underbara stämningar.
Den med fiskekroken är rolig och den med musslan stilfull i sin enkelhet.

Forsakar utanför Degeberga, Skånes högsta vattenfall.
Rena trollskogen.

Odensjön i Nackarpsdalen vid Röstånga.

Sjöarna i Nordöstra Skåne: Immeln, Ivösjön, Raslången och naturen där omkring.

Sist jag var på österlen skulle vi åkta till Forsaker, men de blev inte så. Körde längs hela kusten ner trelleborg istället. Tror jag ska åka till röstånga imorgon. Hört mycket gott om de :)
Tack för tipsen!

Vilka fina bilder du har tagit. Vatten ger underbara stämningar.
Den med fiskekroken är rolig och den med musslan stilfull i sin enkelhet.

Hehe tack :) Jag måste börja sortera alla mina bilder. Finns hur mycket som helst och lägga upp :) Var på någon häst tävling för någon helg. Många bilder som måste komma upp :) men tack för kommenterna :)

Missa inte Mölle, Kullaberg och Falsterbo/Skanör.

Ska till Falsterbo/skanör till helgen och lämna folk vid 18 tiden...kanske skulle ta me kameran och ägna lite tid där nere...Tack för tipset!

Hejsan!
Idag bestämde jag mig för att åka till Röstånga som Apache tipsade om. Steg upp och såg att de var jätte fint väder. På vägen dit så ser jag att de är soldis ut inser ganska snabbt att de inte är de bästa fotovädret direkt. Men de blev ett par bilder ifall. Har lagt upp dem på adressen nedan.

http://www.photo.nu/bamze/2008-08-07-r%C3%B6st%C3%A5nga/Ny%20mapp/index.html

Tack för tipsen :)

Mvh Krigarn

Ja utsikten var riktigt vacker :) Synd bara me så dålig sikt. Det är inget speciell kamera faktiskt. Tyckte du bilderna blev dåliga då ?

Så du kom iväg, trots konstig vägbeskrivning:)

Blev väl bra trots diset. Inte kan man tro att sista bilden är tagen i Skåne inte:angel:
Som sagt ingen badsjö för småbarnsfamiljer precis:) men visst är det en väldigt speciell känsla där.

Så du kom iväg, trots konstig vägbeskrivning:)

Blev väl bra trots diset. Inte kan man tro att sista bilden är tagen i Skåne inte:angel:
Som sagt ingen badsjö för småbarnsfamiljer precis:) men visst är det en väldigt speciell känsla där.

Tyckte du de ? sista bilden där på kopparhatten hade kunnat bli så mycke bättre om de varit klart väder :) Men de va skönt med en utflykt ifall, kommer åka dit fler gånger de lovar jag. Har en vän som vill stå modell, så då är de perfekta stället :) tack för tipsen

Dåliga är de absolut inte. Var bara nyfiken...

Hehe okej :) spännande och se bara... just nu kör jag med en kompakt kamera för 2000kr bara, min kamera väska blev stulen för en kort tid sen, så nu är de massa strul innan jag får en ny. Men en Nikon D300 blir det nog. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 712
Senast: Pratsch
·
Äldre Jag har en kompis från Tyskland (boende i London) som kommer hit 23-26 juni. Hon var här på midsommar för 3 år sen, men då var vi uppe...
Svar
17
· Visningar
934
Senast: VLMF
·
Äldre I sommar har jag och min pojkvän tänkt åka till norra Sverige ett par veckor eller så. Ingen av oss har varit längre norrut än Östersund...
Svar
19
· Visningar
3 604
Trädgård & Växter 1/4 får vi nycklarna till vårt nya hus. Till huset hör en trädgård om ca: 1100kvm som är byggd i etage. Jag funderar på vad vi skall...
Svar
10
· Visningar
2 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka