Tips på bra pad, som andas

fallon

Trådstartare
Kan man få förslag på bra paddar som både andas och är tryckavlastande? Jag tävlar distans och mitt ena sto är ett busfrö som gärna bockar så jag hade tänkt rida första milen i min Continental Equiflex reiner och byta sadel i pausen. Tävlar normalt i en lätt dressyrsadel med fårskinnsvojlock. Har en Mattes fårskinnspad, men finns det bättre alternativ till pad?

Sv: Tips på bra pad, som andas

Mitt tips är helt klart Tacky-Tack Contoured Pad, snygg och väldigt bra!

Senast ändrad av en moderator:

Equipedics paddar är väldigt bra. Han som har tagit fram dem är distansryttare och kunde inte hitta något som han gillade, så han kom fram till dem.
Dem har memory foam, andas bra och ligger bra under sadeln.
Är en tråd insydda i dem, kommer inte ihåg vad det heter, men diabetes patienter använder det i strumpor för att öka blodcirkulationen.

Tusen tack för svar! Skall genast kolla upp båda förslagen:-)

Efter att ha provat ett 15-tal olika pads av olika tillverkare och material har 5 Star's Wool pads visat sig vara dom absolut bästa och av högsta kvalitet. Dom formar sig både efter hästens rygg och efter sadeln, dom har en mycket bra vikt och tryckutjämnande förmåga, håller hästens rygg torr och är lätta att hålla rena. Är svala på sommaren och värmer på vintern. Ullen är verkligen ett fantastiskt material.
Dom finns i många olika modeller, storlekar, tjocklekar och färger. Dom är inte dom billigaste på marknaden men väl värda varenda krona. Vi använder bara dessa pads nu och den äldsta vi har är 4 år och är fortfarande hur fin och bra som helst.

Efter att ha provat ett 15-tal olika pads av olika tillverkare och material har 5 Star's Wool pads visat sig vara dom absolut bästa och av högsta kvalitet. Dom formar sig både efter hästens rygg och efter sadeln, dom har en mycket bra vikt och tryckutjämnande förmåga, håller hästens rygg torr och är lätta att hålla rena. Är svala på sommaren och värmer på vintern. Ullen är verkligen ett fantastiskt material.
Dom finns i många olika modeller, storlekar, tjocklekar och färger. Dom är inte dom billigaste på marknaden men väl värda varenda krona. Vi använder bara dessa pads nu och den äldsta vi har är 4 år och är fortfarande hur fin och bra som helst.

Vart hittar man dem? Är sugen på en ullpad igen men vet inte än vad för ngn så jag vill gärna kika runt på vad som finns.

Liknande trådar

Distans Hello, funderar runt vilka nya paddar som kommit, provats och som är bra. Har en bekant som rider i en väl sittande sadel året om...
Svar
1
· Visningar
1 989
Senast: Armadillo
·
Western Tänkte att någon mer här kanske har/har haft en "päronformad" häst och hittat någon klurig lösning :) ? Jag har nu en westernsadel... 2
Svar
20
· Visningar
6 229
Senast: Terese
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att... 2
Svar
31
· Visningar
4 451
Senast: sthu
·
Utrustning Idag tog jag bort skygglapparna och insåg att min hästs rygg är dåligt musklad. Det beror troligen på klassikern dåligt passande sadlar... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 154
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka