Tips på bra spår/långlina

Terja

Trådstartare
Ska gå en inkallningskurs och de vill att vi ska ha en långlina på 15-20 meter. Tänkte slå två flugor i en smäll eftersom vi ska gå spårkurs i framtiden.

Vilken lina föreslåt ni? Material?

Sv: Tips på bra spår/långlina

Tvättlina är perfekt! Fastnar inget skräp i, de kan vara hur långa som helst och är fortfarnade lätta och BILLIGA. Men hanskar på!

83501115_l.jpg

15 kr på rusta:angel:

Hur fäster du en hake i den lättast? någon särskild knut/knop?

Jag har själv en gummilina, helt jävla värdelös om jag får säga mitt. Den nyper i allt, den minsta grästuva kan bli ett bökigt stopp i spåret :crazy:

Själv rekommenderar jag någon form av longerlina, en lång sådan då! Nyper inte runt ett smack, skön att hålla i dessutom :bow:

Den där linan bara glider ur händerna när det är blöt duger som spårlina men inge mer.

Men inte till inkallning då köper man en longerlina i nylon som är stum. Man kan få dom riktigt långa om man vill.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 180
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 683
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
854
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
993
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka