Tips på bra vidvinkelobketiv..

MrsScabtree

Trådstartare
Vill jag ha! Har en Nikon D70s och vill utrusta den med ett nytt vidvinkelobjektiv. Jag köper hellre ett riktigt bra och begagnat än ett sämre "nytt" objektiv. Vad ska man tänka på när man letar vidvinkelsobjektiv? Modell? Ja allt vill jag veta :)

Sv: Tips på bra vidvinkelobketiv..

ojojoj... det kan kosta.
nikon har ett par bra.
behöver du fisheye också?

... som ger extrema bildvinklar och extrem distortion, vilket är i syfte som effekt typ. Inga raka linjer här inte!

exempel på bild fotad med fisheye:
(bild lånad från wikimedia)
600px-Fisheye_photo.jpg

Sök på google bildsökning efter "fisheye" så hittar ni hur mkt som helst.

Att tänka på innan man köper objektiv: att ALLTID kolla recensioner innan köp.
http://www.fotosidan.se/reviews/ finns otroligt många recesioner av allt som har med kameror och fotografering att göra.

KL

Skall väl tillägga att alla fisheye inte ger så extrem bildvinkel och inte heller en svart cirkel runt bilden, det finns fisheye gluggar som är gjorda för att täcka hela bildcirkeln.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
454
Senast: nullo-modo
·
IT & mobiler Vi behöver köpa in headset till jobbet för person som sitter och svarar i telefon och vart vänder man sig inte om inte hit när man inte... 2
Svar
22
· Visningar
725
Senast: sthu
·
Kläder & Bli fin Tänkte inhandla en ny plattång. Eller hair straightener verkar de heta numera. Den ska i första hand vara till för att locka mitt långa...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: MissFideli
·
Trädgård & Växter Eftersom mitt vedskjyve rasade förra vintern och den erbarmligt idiotiska stadsplaneringen i byhåla gör att jag inte får bygga ett...
Svar
9
· Visningar
510
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka