Tips på detaljtrimmer?

soolayah

Trådstartare
Jag vill köpa en trimmer som främst ska användas mellan trampdynorna (på en welsh springer spaniel), möjligtvis lite örontrim också. Har ni några tips på en hållbar och prisvärd?
 
Jag hade kikat på aesculap trimmer, jag har en men och den funkar sådär - men tror det mer har med min hunds päls (väldigt mjuk).
Tycker jag ser den på de flesta kliniker. Tyst och sladdlös vilket är en bonus.
 
Tondeo eco xs trimmer. Det finns original skär som följer med och sen kan man köpa nya skär när det blivit slött från t.ex. Aesculap lite billigare. Tondeon är egentligen till detaljtrimning på människor men jag använder den i min puffs ansikte, in i detalj, på detaljer på puffens kropp och på hela nakenhunden för att hålla honom riktigt slät. Absolut bästa jag provat och vanligt använd av uppfödare. Den är sladdlös, jag trimmar mycket så jag har alltid ett extra skär hemma för till slut blir det slött men då trimmar jag flera gånger i veckan så till det du skriver håller nog skäret länge. Jag har kört med Tondeo i 12 år men fått byta apparat några gångar för att jag slitit ut dom, oftast räcker det dock att byta skär.

Sen till det allra finaste och perfektion har jag en Braun rakapparat för män men så noga antar jag att du inte tänker? Den använder jag bara på nakenhunden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 689
Senast: Jeps
·
Fritid Någon som har koll på marknaden där? Vill bara ha till hobbybruk ochvkolla vad som rör sig utanför hagen. Hoppas få se lokatten bland...
Svar
1
· Visningar
285
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Ena hunden 13,5 år krafsar sönder mina mattor när han bäddar. Jag börjar undra om han inte vill ha något mjukare att ligga på och att...
2
Svar
27
· Visningar
1 972
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp