Bukefalos 28 år!

Tips på digitalkamera

Sv: Tips på digitalkamera

Köpte en sådan här i somras.
Är kanonnöjd med den, även om jag börjar bli lite sugen på en riktig digital systemkamera :angel:

Köpte den från www.cyberphoto.se, fick kameran efter två dagar och mycket billigare än i affär, trots frakt!

h2.jpg


Kameran kostade inkl batterier, laddare, minneskort på en Gb, väska, bok och frakt ca 5 000:-

Här är några bilder tagna med kameran: Klickbara!
 
Sv: Tips på digitalkamera

*host* Det var inte lite dyrt det. Själv tittar jag bara på det här, men då jag kommer ha väldigt begränsad budget för nästa kameraköp kommer det antagligen bli ett sådant här istället.
 
Sv: Tips på digitalkamera

*host* Det var inte lite dyrt det. Själv tittar jag bara på det här, men då jag kommer ha väldigt begränsad budget för nästa kameraköp kommer det antagligen bli ett sådant här istället.

Varför inte satsa på ett ljusstarkare objektiv än det där?
F5.6 är inge vidare i svagt ljus. Försök hitta ett F2.8....fast det kostar iofs en del...

Själv kör jag en Canon EOS 350D med ett Sigma 70-300 F4.5 och det är helt okej...men vill ha F2.8.....

@trådskaparen
KAN du förmå dig att köpa en systemkamera så får du MKT mer glädje av det...annars så kan jag rekommendera Canon Powershot S3. Bildstabilisator och jäkla sjysst prestanda till hyfsat låga pengar.
 
Sv: Tips på digitalkamera

jag har inte ens kameran i handen än, men jag jagar redan nya objektiv :)

borde inte buke ha en egen fotokategori, precis som datorer har en... hör liksom inte ihop till 100%
 
Sv: Tips på digitalkamera

*host* Det var inte lite dyrt det. Själv tittar jag bara på det här, men då jag kommer ha väldigt begränsad budget för nästa kameraköp kommer det antagligen bli ett sådant här istället.

mysko objektiv.... han inte kika så noga, vad är så speciellt med dem?
har du några testkort att visa på kort tagna med de objektiven?
 
Sv: Tips på digitalkamera

:rofl: Kolla lite närmre vad det faktiskt är för objektiv. ;) Man har det bara fullt öppet vid fokusering ändå, inte för bildtagning. Då stänger man ner till sådär f/16 oftast. Har f/3.5 på min Yashica, men använder praktiskt taget aldrig det. Allt beror på vad det är för kamera och vad man använder den till.

Kuckeliku skrev:
mysko objektiv.... han inte kika så noga, vad är så speciellt med dem?
har du några testkort att visa på kort tagna med de objektiven?
Det är storformatsobjektiv. När inköpet blir av (någon gång till våren) kommer det att hamna i en sådan här kamera.
 
Sv: Tips på digitalkamera

:rofl: Kolla lite närmre vad det faktiskt är för objektiv. ;) Man har det bara fullt öppet vid fokusering ändå, inte för bildtagning. Då stänger man ner till sådär f/16 oftast. Har f/3.5 på min Yashica, men använder praktiskt taget aldrig det. Allt beror på vad det är för kamera och vad man använder den till.


Det är storformatsobjektiv. När inköpet blir av (någon gång till våren) kommer det att hamna i en sådan här kamera.

Ska faktiskt erkänna att jag aldrig har sett ett sådant objektiv nångång...men inser nu att det rör sig om fullformatssensor och DÅ är det ju en helt annan sak.....
Är det månne en Mamyia du suktar efter?
 
Sv: Tips på digitalkamera

Råkade tydligen sabba till länken, så här ska den vara Tänkt kamera
Allt är inte digitalt här i världen. Som jag skrev gäller det storformat, även om det är minsta storleken, med ett negativ på 4x5". Mamiya gör vad jag vet enbart medium-format.
 
Sv: Tips på digitalkamera

Råkade tydligen sabba till länken, så här ska den vara Tänkt kamera
Allt är inte digitalt här i världen. Som jag skrev gäller det storformat, även om det är minsta storleken, med ett negativ på 4x5". Mamiya gör vad jag vet enbart medium-format.

Nä, det har du rätt i men vad säjer topic på denna tråd?
Det diskuteras digitalkameratips....jag förutsatte att du pratade digitialt.

OFFTOPIC: Coolt! Frän kamera.
 
Sv: Tips på digitalkamera

Äsch, lite OT har ingen dött av ;) (Spåret började som digitalt.)
 
Sv: Tips på digitalkamera

könt med lite ot, trådskaparen har ju knappt synts till och vi saknar en fototråd del här!!!!
mamiya har vår reklambyrå...
och så tar de sådana HÄR kort på en (se sid 4:a) http://www.bygma.se/danderyd/erbjudanden.html
men den är väldigt schysst....
annars har ju hasselblad kommit med en ny nu.... gick väl loss på 200000...

annars, några fotositestips:
http://www.moderskeppet.se om photoshop, massa tips
http://foto.ifokus.se/ en fotosite... dock lite jobbigt forum
http://www.fotosidan.se en ruggigt bra sida som ger massor med insperation!!!
om nu inte någon mod får för sig att detta bryter mot någon regel...
 
Sv: Tips på digitalkamera

GAH!!
Nu FINNS ju kameran jag vill köpa på lager, men har inga pengar.GAH!
 

Liknande trådar

Fritid Min plan A gick inte vägen då ett hotell i Gävle erbjöd inte spa-paket under sommaren, Högbro bruk hade inte nått som passa dom dagarna...
Svar
4
· Visningar
188
Mat Funderar på om en Airfryer kan underlätta matlagningen på vardagarna. Men jag har aldrig haft någon, vilka modeller är bra och vad...
2
Svar
33
· Visningar
812
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 484
Senast: SiZo
·
Fritid Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
10
· Visningar
386
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp