Bukefalos 28 år!

Tips på digitalkamera

Killaloe

Trådstartare
Är det möjligtvis någon som har tips på bra digitalkameror att använda till vardags som passar att ge bort till en tämligen oteknisk pappa?
Den behöver vara en rätt tålig kamera som inte dör av lite regn. Inte heller får den vara för känslig om man tar kort och råkar röra lite på handen (stativ är nog inget som kommer släpas med på semestrar skulle jag tro :D). Det är med andra ord en vardagskamera som jag letar efter, som passar att ta med på familjesemestrarna och att fota husduren med.

Så, är det någon som har ett bra förslag? :)
 
Sv: Tips på digitalkamera

jag har en Sony Cybershot och den funkar utmärkt som semesterkamera tycker jag. Dvs om man inte vill ha några superbilder, för då får man nog satsa på en riktig systemkamera. Men som sagt för vardags så duger den bra. Min har fått följa med i både regn och solsken, i kyla och värme och den har inte gett upp ännu. Lagom liten är den också (liten, men inte för liten, det är fortfarande lite kamera att hålla i).
 
Sv: Tips på digitalkamera

Jag vill tipsa dig om Canon IXUS 70. Denna kamera har jag, och jag är väldigt nöjd med denna. Alla menyer går att få på svenska och jag tycker att kamerans upplägg är fin fint!

Kameran finns i två olika utföranden. Silver/svart (som på bilden nedan) eller stilrent silver.

ixus70black_mx.jpg
 
Sv: Tips på digitalkamera

Säger oxå Canon IXUS. En himla bra kamera som man kan få till bra pris (under 2000:-).
 
Sv: Tips på digitalkamera

Tack så väldigt mycket för tipsen :bow: Canon Ixus ska definitivt kollas upp :)
 
Sv: Tips på digitalkamera

Håll utkik efter paketpris vettja! Finns många fina sådana ( innehåller minneskort, väska..) för just under 2000 lappen! :)
 
Sv: Tips på digitalkamera

Hur har det gått med kamera köpet?! :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 661
Senast: AlmostEasy
·
Småbarn I vår föräldragrupp har vi pratat en del om gränssättningar för barn kring 1,5-2 år och det har kommit ett par tips som jag personligen...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 891
Senast: em-pirre
·
Fritid Jag är väldigt förtjust i att fotografera och har haft en vanlig digitalkamera av märket Samsung. Var väldigt nöjd med denna kamera, men...
Svar
18
· Visningar
1 240
Senast: tekphoto
·
I
Hoppning skapade tidigare en tråd om stanford då jag hade hittat en unghäst e. den hingsten å kände att jag ville ha lite mer kött på benen...
Svar
4
· Visningar
1 054
Senast: Ancor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp