Tips på Dressyrträns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 873
F

Fladde

Jag ska köpa ett nytt dressyrträns och vill ha lite tips:)
Det ska vara svart.
Här är en bild hur min häst så ni ser hur hon är täcknad i huvudet och så:

120337_10697.jpg

Vad tror ni hon passar i?

Rack på förhand :bow: :bump:

Sv: Tips på Dressyrträns?

Hubertus har fina kandar av bra kvalitet. Stubben och Otto Schumacher har också aaaasfina träns (finns massor med fina diamant pannband av Otto Schumacher med...)
men dom kostar ju 1000-5000:-............. Men det kan det ju vara värt..
Fast jag hade väl inte lagt ner så mkt pengar om jag inte hade varit en seriös tävlingsryttare, ingen ide att lägga ner flera tusen ¨åp ett träns om man bara tävla LB lokal.....

Jag kommer rida upp till LA:5 men Hoppning är ändå vår stora grej:) Är berädd att lägga ner ca 2000kr på ett dressyrträns.

Men då är Stubben jättebra! kostar 1500:- typ (finns ju dyrare och billigare såklart..) och dom är skitbra kvalitet och håller. Känns inte så klumpiga heller utan är ganska smala, så det blir säkert fint då idn häst har ett smalt ansikte.

Okej:)
Jag har faktiskt tänkt på Stübben ska ta och låna hem några och prova:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 362
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 886
Senast: Murray
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka