Tips på en bra liten trådlös klippmaskin..!!

Miss Sixty

Trådstartare
Då jag har en häst som måste drogas väldigt mycket innan hon ska klippas.
Jag skulle vilja ha tips på en bra lite mindra trådlös maskin som ska vara väldigt tyst.
Så jag kan träna och vänja henne vid att bli klippt.

Sv: Tips på en bra liten trådlös klippmaskin..!!

Många ggr blir hästarna mer rädda av dessa små klippmaskiner som inte låter. Vet ju inte riktigt hur din reagerar. Har du behandlat henne ngn gång hos veterinär så att de har behövt klippa en ruta? Fungerar det med deras små utan mer lugnande än det de brukar få om dom är stressade?
De engelska Listermaskinerna Showklipper på equalityline "väser" och "visslar" inte som alla andra utan låter mer som om den hackar liksom. Dessa fungerar ofta mkt bättre på många av de hästar jag klipper- och jag klipper ganska många.
Tålamod och bestämdhet brukar vara det enda som fungerar- och det verkar du ju ha... Lek lite med henne... Klipp och borsta samtidigt så hon inte vet vad som händer... Eller blir hon helt galen???
Bäst av de minsta maskinerna är Moser- dessa är bra till hundar också... Tänk bara på att skären tar slut jättesnabbt!!! Wahl är också ok.

Hon blir fullkommligt galen och sparkar om kring sig går även upp på bakbenen :crazy:
Ja hos "vet" har hon blivit rakad på rygg och ben.
Det gick bra med bomull i öronen dom första gångerna sen kom problemen men det var nog mäst för att hon visste vad som skulle hänta.

Skulle gärna vilja ha köpställe och pris på maskinerna :bow:

Jag köpte en på hööks förra året för några hundringar.
Den galna, ouppfostrade hästan hade inget emot den, utan stod och tuggade och gäspade med öronen hängande åt sidorna.
Den klippte helt ok med tanke på sin storlek. Rekommenderas.

Jag har en Andis AGR, den är jättebra! Går väldigt tyst o klipper jättesnyggt! Tar iof längre tid o klippa med än de stora maskinerna men de kan de vara värt om man har en häst som är rädd juh. Har köpt ett extra batteri oxå för o slippa stå o vänta på att batteriet ska laddas klart.
Jag köpte min på Zoo o Gårdsbutiken ute i Hofterup (samma ställe som Lenas Ridshop...) Men den har den i Flädie oxå, har haft iaf men de var några 100-lappar dyrare... Kostade då strax över 3000:- men detta e juh en riktigt bra maskin som håller i längden!

Mvh Malin

Senast ändrad:

den har jag med, klippte bra förutom att skären var lite dåliga.
men sen gick den sönder! det är något glapp i den, så den startar inte när man trycker på knappen :(! har tappat bort kvittot oxå, så kan inte reklamera heller *irriterad på mig själv*

Eko;- har en liten maskin från Moser, den är jättebra. Ganska tyst, lagom, och den är batteridriven. Vi lånar en som vi använder när vi ska klippa vår vbl travare.

Wahl kunde man köpa på börjes förr... Men som sagt skären är inte speciellt tåliga...
Kan man bremsa henne? Många ggr gör det ju dom lugnare så att man kan bevisa för dom att det inte är ngn fara...
Men det ska ju inte bli farligt heller iofs.

EmelieR skrev:
Wahl kunde man köpa på börjes förr... Men som sagt skären är inte speciellt tåliga...
Kan man bremsa henne? Många ggr gör det ju dom lugnare så att man kan bevisa för dom att det inte är ngn fara...
Men det ska ju inte bli farligt heller iofs.

Bremsa går inte :crazy:

Zimson skrev:
Jag har en Andis AGR, den är jättebra! Går väldigt tyst o klipper jättesnyggt! Tar iof längre tid o klippa med än de stora maskinerna men de kan de vara värt om man har en häst som är rädd juh. Har köpt ett extra batteri oxå för o slippa stå o vänta på att batteriet ska laddas klart.
Jag köpte min på Zoo o Gårdsbutiken ute i Hofterup (samma ställe som Lenas Ridshop...) Men den har den i Flädie oxå, har haft iaf men de var några 100-lappar dyrare... Kostade då strax över 3000:- men detta e juh en riktigt bra maskin som håller i längden!

Mvh Malin

Lätt intressant ska ta med mammsen till Flädie ;)

Du vet inte vad de har gett för sin?
Är nämligen på jakt efter en också.Id kontrollanten hade med en kanonbra sladdlös idag som jag fick klippa med för att vi skulle kunna se nummerna

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
765
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 334
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
663
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka