Tips på hängande fönsterlampor

Winni

Trådstartare
Jag har alltid tyckt att fönsterlampor som hänger är urfula. Men så fick jag en skomakarlampa modell fönsterstorlek och den var jättefin i fönstret. Men tyvärr, klantig som jag är bankade jag på någotvis in den i fönsterkarmen i våras så att glasskärmen gick sönder. Har inte hittat en sån liten skärm heller att byta med.

Jag har äntligen blivit med katt igen och hon får gärna sitta i fönstren, hon är en innerkatt också. Blommorna är minimerade och satta i ena delen av fönstret, jag har gamla lite höga fönster så det blir katt i en ruta och blomor i den andra :D

Men nu skulle jag alltså vilja ha andra lampor i fönstren och sånna som hänger för att spara plats. Har bara nu sånna som står på blombrädan.

Vill ha tips och gärna bilder på lampor att hänga i fönstret. Vilka ni tycker är snygga, vad ni har och var man kan köpa dem.
 
Sv: Tips på hängande fönsterlampor

Vi har sånna i flera fönster i huset och jag försöker systematiskt byta ut dem till sambons stora förtret.

Hur såg din skomakarlampa ut?
(jag kanske kan ta nån del i från nån av våra så din blir hel :idea:)
 
Sv: Tips på hängande fönsterlampor

Belysnings bolagets manhattan är jättesnygga. Finns på lite bättre inredningsbutiker/möbelvaruhus.

:laugh:
 
Sv: Tips på hängande fönsterlampor

Vi har sånna i flera fönster i huset och jag försöker systematiskt byta ut dem till sambons stora förtret.

Hur såg din skomakarlampa ut?
(jag kanske kan ta nån del i från nån av våra så din blir hel :idea:)

Å nej, varför byter du ut dem? De är jättesnygga tycker jag, fast ok det kanske räcker med en eller två, inte i fler fönster.

Jo det var själva skärmen som var av vitfrostat glas som gick åt pipsvängen, sladd och metalldel höll :rofl: Annars såg den ut som en vanlig skomakarlampa, fast mycket mindre då.

Men sänd gärna över några av dina vetja, här kommer de till andvändning i något av fönstren lovar jag ;)
 
Sv: Tips på hängande fönsterlampor

jag har denna från House Doctor (som man kan köpa i mängder av inredningsbutiker) i köket:
575656-rescaledpic-300x300.jpg

Jätteläckert med fattigmanssilvret tycker jag.
 
Sv: Tips på hängande fönsterlampor

Den var oerhört snygg :love: Skulle verkligen köpa en sån om den finns i Uppsala, det är närmaste staden för mig. Ska googla och se var den finns? I morgon ska jag nämligen in i andra ärenden och ska samtidigt kolla runt efter hängande fönsterlampor.
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på hängande fönsterlampor

Den finns också i många webbutiker. Nästan "alla" inredningsbutiker på webben säljer grejer från danska House Doctor.
 
Sv: Tips på hängande fönsterlampor

Ja jag såg det när jag googlade på House Doctor. Jag är lite feg när det gäller att handla på internet, så därför har jag aldrig gjort det. Men hittar jag inget i affärerna idag när jag ska in till stan så får jag nog ta modet till mig och försöka över nätet.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 595
Senast: Bapelsin
·
R
Hemmet Nu när jag ska ta ner min fina mysiga julstjärna känner jag att det blir väldigt trist och mörkt. Behöver därför tips på en snygg...
Svar
7
· Visningar
1 220
Trädgård & Växter Vet inte om tråden ligger rätt här, annars för moderatorn gärna hjälpa mig att flytta den :bow: Till saken: Det är en fågel (eller...
Svar
9
· Visningar
12 659
Senast: nira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp