Bukefalos 28 år!

Tips på fönsterlampa!

R

Raderad medlem 68338

Nu när jag ska ta ner min fina mysiga julstjärna känner jag att det blir väldigt trist och mörkt. Behöver därför tips på en snygg hängande fönsterlampa som passar till ett högt men inte alltför djupt fönster. Fönstret är ca 2,5 meter högt så lampan får gärna vara ganska stor, dock inte så "vid" så att den stöter i fönstret. Så alltså ganska stor men platt :D Ingen vid skärm eller så.
Jag är främst ute efter en lampa i antik mässing eller likn. Inte alltför modern och "clean" liksom men inte heller för spårad. Har redan franslampor, porslinsstayer, drinkbord, kläder och oljemålningar i hela lägenheten :angel:

Tips anyone??
 
Nu när jag ska ta ner min fina mysiga julstjärna känner jag att det blir väldigt trist och mörkt. Behöver därför tips på en snygg hängande fönsterlampa som passar till ett högt men inte alltför djupt fönster. Fönstret är ca 2,5 meter högt så lampan får gärna vara ganska stor, dock inte så "vid" så att den stöter i fönstret. Så alltså ganska stor men platt :D Ingen vid skärm eller så.
Jag är främst ute efter en lampa i antik mässing eller likn. Inte alltför modern och "clean" liksom men inte heller för spårad. Har redan franslampor, porslinsstayer, drinkbord, kläder och oljemålningar i hela lägenheten :angel:

Tips anyone??
Spontant så är det nog svårt att tipsa om något vettigt iom de flesta nya som säljs är hopplöst moderna och trendiga (läs ramar/galler med bara en glob i) och jag tror inte att det är det du söker... ;)
Kolla runt lite på Tradera, där finns mycket godis :angel::idea: Sök inte bara fönsterlampa utan även taklampa, för många av de lampor som ligger i den kategorin tror jag passar i dina stora fönster.
 
Spontant så är det nog svårt att tipsa om något vettigt iom de flesta nya som säljs är hopplöst moderna och trendiga (läs ramar/galler med bara en glob i) och jag tror inte att det är det du söker... ;)
Kolla runt lite på Tradera, där finns mycket godis :angel::idea: Sök inte bara fönsterlampa utan även taklampa, för många av de lampor som ligger i den kategorin tror jag passar i dina stora fönster.

Ja fyfan vad mycket metallramar och "råa" glödlampor det finns nu! När jag köpte lägenheten så ingick det nån oklar sladd med stora glödlampor på som jag körde till återvinningen. Sen visade det sig att det var nån dyr designergrej :o :rofl:
 
Efter en rad misslyckade turer så lyckades jag nu hitta TVÅ lampor som jag tänkte hänga tillsammans i olika höjd i fönstret. Kan kanske bli fult och chabby chic typ men testar!

B1B36C22-5C18-4647-9275-191ACB421237.jpeg
 
Såg att du redan hittat lampor men om du har fler fönster du letar lampor till eller nått liknande så är Tiffanylampor något som verkligen kan höja ett rum :). Har två i varsitt fönster.
 

Liknande trådar

Fritid Vi håller på att leta hus och därav försöker jag hitta min inredningsstil. Intresset har väl inte varit alltför högt tidigare när vi...
Svar
10
· Visningar
3 189
Senast: Sar
·
Hemmet Jag har alltid tyckt att fönsterlampor som hänger är urfula. Men så fick jag en skomakarlampa modell fönsterstorlek och den var jättefin...
Svar
8
· Visningar
5 285
Senast: Winni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp