Bukefalos 28 år!

tips på handledsstöd!

A

Alsterfeldt

min gamla servicehund,9, är kraftgt överrörlig och måste hållas i maximal muskling för att inte bli stel...
Eftersom hundar bär 75 % på framdelen och inte harsamam krav på sig som häst5ar att föra över vikt bakåt;) så har hon fått carpaltunnel besvär som kommer och går..mestadels vid långvarig ansträngning/häftiga språng,vändingar osv...

Och en Fla låser man ju inet fats vid elementet för att den skal vara stilla..rörelse klokt och med måtta gäller..simning bla,men vi får åka till GBg för dte tills bassängen i borås är klar för vinterträningen...


Var inne på sjukhuset o fixade deras pass inföär USA resan.

massören där berättade då attd et fanns numera handledsstöd för hundar!

jag har ju alltrid lindat,men nu så"!
Det vard e gulligaste,svarta med formbar plast i,jag fick genast habegär för mig själve ftersom vi har samma problem...

Så på tisdag skall vi prova ut dem åt henne,de sluter åt så att handleden fäår stöd och "bakåtvinklingen" av tassen inte sker så mycket.

Tillverkaren heter Kruuse..

Kanske ett andvändbart tips?
men glöm inte att kontakta veterinär o få bekräftat carpal inna ni beställer inprovning..
THina-nästavecka med en hund som kan kuta runt om en dåre igen!
 
Sv: tips på handledsstöd!

Vart hittade di dessa handledsstöden? Kan va ngt för hunden som har överrörliga leder?
 
Sv: tips på handledsstöd!

Finns neoprenstöd för hundar med överrörliga leder har jag för mig att jag läst..

Googla på ReDog, så hittar du nog något.
 
Sv: tips på handledsstöd!

Om det är en dvärgpinscher som du har så finns det tyvärr inte så små handledsstöd. ReDog har (som Gnist skriver) ett karpalledsskydd, men det minsta är tyvärr ganska stort och passar en Whippet. Är det däremot en Pinscher så så kan den minsta storleken kanske passa.

Jag funderar dock på att försöka sy ett i neopren till min italienare som har överrörlig karpalled och artros. Om jag lyckas bra så kan jag återkomma till dig! :)
 
Sv: tips på handledsstöd!

Ja, hittade ReDgo, och har mailat dem angående storlekarna, men den kunniga där va inte tillbaka förrän i slutet av veckan, så vi väntar.

Hör gärna av dig om det går vägen, jag själv vet inte riktigt hur de ser ut, annars skulle jag nog kunnat ge mig på det själv.
 
Sv: tips på handledsstöd!

Jag mailade ReDog, och de har ett mindre skydd, till shelties, som ska funka att klippa av och sy en ny kant på, om det är för stort. Detta skyddet har dock inte det där innuti, den formbara plasten, utan är ett elastiskt stöd med karborre. Borde man inte klara sy sånt själv? Det finns ju både padar till häst i neopren, som är lite sådär bland, o plastig, och neopren-damasker till hästben, som är mer mjuk yta på. Tror dock padarna andas bättre.

Vad tror ni?
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp