Tips på hoppsadel!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Valencia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 5 552
Sv: Tips på hoppsadel!

Jag har provat en massa sadlar. Jag har långa ben och kan därför inte ha vilken sadel som helst. Albion sadeln som jag hade fick benen plats, men jag gillade den inte för den var så stor.

Ha´r nu en Prestige Golden Star som passar helt utmärkt, även för benen, rekomenderar den verkligen!

Sv: Tips på hoppsadel!

Jag har Momentum på en överbyggd häst.

Hur kunde den komma i bakvikt om hästen är överbyggd???

Vilket koppjärn hade du i?? Den blir ju mer svängd ju bredare koppjärn

ha jadu, fråga mig inte...:confused: Får inte ihop det själv men bra låg den inte. Hon har hög manke, är lite svankig och blir på så vis lite hög över rompen. Till och med sambon som inte är så hästintresserad såg att den låg i baklut. Jag har rött koppjärn i, samma som jag har i InnoVan. Och den passar ju! Skumt...:crazy:

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
459
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Husvagnsrenovering
  • Dejt
  • Göra i Borlänge?

Hund, Katt, Andra Djur