Tips på hur man gör en halsring

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Riverbridge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 4 013
R

Riverbridge

Finns det någon som har tips på hur man ska göra om man ska göra en halsring till sin häst? Matrial ?

Sv: Tips på hur man gör en halsring

Ta en halva av en tygel (den halvan som har spänne i ena änden som går att knäppa i andra änden) och vips, så har du en halsring.

Eller så kan man ta ett stigläder.

Eller så tar du halsringen som sitter på en martingal och tar bort martingaldelen bara :)

Billigt, enkelt

En halsring att binda upp hästen i eller en halsrem/fegsnöre att hålla i för att sitta kvar under ridning?

Om det är en sån som du vill ha för att hålla i vid ridning så går det att göra i nylon. De har ja gjort och funkar prima :D

Det är till att rida i utan träns ;)

Någon form av styvare tamp borde ju gå bra. Jag har också sett en snygg variant där man hade flätat tunna kvistar/sly och bundit ihop.

Jag tog en nylontamp (7 mm diameter typ) och flätade den runt sig själv och sedan smälte ihop. Platt, bred och ganska trevlig att hålla i och framförallt hållbar. Och man kan ju välja vilken färg man vill dessutom :)

Annars är ett stigläder, som någon nämde, helt perfekt.

Såhär blev den:
23i8042.jpg

Inget speciellt men jag tyckte det blev helt okej.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Islaend
·
Utrustning Jag söker tips på ryktsaker som inte skapar statisk elektrisitet. Det ska vara t.ex. ryktborstar i naturmaterial har jag läst men hur är...
Svar
12
· Visningar
781
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: NilHe
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
702
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II