Tips på jodhpursridbyxa

Koltinna

Trådstartare
Någon som kan tipsa om någon hyfsat bra jodhpursridbyxa som är billig om man bara ska använda dom sällan?

Sv: Tips på jodhpursridbyxa

Jag vet inte om jag råkade ut för måndagsexemplar när jag provade. De hade iaf fruktansvärt dålig passform. Jag brukar inte ha svårt att hitta byxor, men dessa var vidriga (inte de oskodda, de var sköna!) skar upp som sjutton i baken och .... resten om man säger så. Det blev alltså inga såna för mig. Jag hade inte vågat mig på att köpa dem över internet iaf.:angel:

Jag har ett par från Mountainhorse som jag gillar. Liiiite för höga i midlan för min smak (de slutar precis nedanför naveln) men väldigt skönt material och bra passform.

Börjes knäskodda är jättesköna. (De är dock lite korta i benen så har man långa ben får man sy om hällorna på dem.) För normal benlängd passar de. Hööks knäskodda herrmodell har jag också som jag gillar. Härlig kvalitet och ett bra pris. (de är lite längre i benen också)

Kanske olika, men mina knäskodda från Börjes är långa i benen. Längre än sonnenreiter med extra långa ben!

Jag tycker att Börjes är jättelånga i benen,
nu är jag iofs av taxlängd men till å med när jag var smalare och mera propertionerlig så var de snudd på flera dm för långa.

Jag har flera par från hööks, de är väl okej, men inte mycket mer heller,
lite underlig passform och dålig kvalité.

Då har mina gamla jacson naxos hållt bättre, billiga o rätt sköna, dock irriterande med knappar på bakfickorna som kan repa sadeln om man har otur.

Jag vill köpa kvalitétsbyxor när jag är piggare! :banana:

mina från börjes är så långa att jag kliver på dem, men de är endå de jag gillar bäst.. har ett par sonnenreiter (som nästan blir korta i benen men annars bra) och ett par helskodda från hööks med (sköna men med många hål i så kanske inte den bästa kvaliteten)

De oskodda från Hööks har jag 5 par av, helt klart de bästa ridbyxor ja haft! Underbart sköna, mjuka och följsamma. Jag upplever också att benen är lite längre än de helskodda jag haft från samma affär. Jag köpte mina första förra våren och ett par har jag fastnat med och på så sätt fått ett hål i, annars tycker jag att kvalitén är över förväntan.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Islaend
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 734
Senast: Edla
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Dalmatiner
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka