Tips på klädförvaring

Twihard

Trådstartare
Hej

Jag har flyttat och har ett sovrum som har mycket vinklar och olika längder på väggar/tak osv. Det får plats en dubbelsäng vid "den hela väggen" och kanske en liiiten garderob jämte intill en dörr. Jag skulle därför behöva bättre förvaringsmöjligheter för kläder. :) Mittemot sängen finns en vägg med snedtak som är ungefär 320cm på längden och 120cm högt/till där snedtaket börjar.

Är det någon som vet om det finns någon lång klädbyrå som skulle passa?:bump: Jag har en klädbyrå men i normalstorlek, hade gärna sett om det fanns en mycket längre eller tips på annat sätt att förvara kläder längs den väggen. Kanske någon modul? Bilden visar inte lutningen på nedtaket direkt, men kanske irrelevant.:D
 

Bifogade filer

  • väggen i sovrummet.jpg
    väggen i sovrummet.jpg
    91,9 KB · Visningar: 93
Ikeas malm byråer finns i olika storlekar, åtminstone den med 3 lådor borde få plats under snedtaket och den rymmer en del :)
Edit: den med fyra lådor är 100 cm hög, den med 3 är 78 cm hög.
 
Malm byrå som andra tipsar om.
Sen kan jag rekommendera förvaring under själva sängen också, men då behöver du ju byta sängram eller ha en ram som tillåter addering av rullådor. Kan bli lite dyrare, men väldigt praktiskt. Förstår om det inte är aktuellt.
 
Malm byrå som andra tipsar om.
Sen kan jag rekommendera förvaring under själva sängen också, men då behöver du ju byta sängram eller ha en ram som tillåter addering av rullådor. Kan bli lite dyrare, men väldigt praktiskt. Förstår om det inte är aktuellt.
Tyvärr har jag precis köpt en kontinentalsäng helt ny som inte har sådan plats. Tänkte inte logiskt innan jag köpte :cautious::meh: Men var min drömsäng så får leva med det:D

Vi snedsågade en vanlig garderob när vi hade snett tak.

Smart! Men jag är så otroligt okunnig på att bygga och greja.

Tusen tack för alla tips, ska se över Malm som alla tipsade om :D
 
Vad tror du om att sätta skenor och hyllplan? Finns även lådor och klädstång om du vill. :)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en garderob med klädstång och 10 trådbackar. Denna garderob har jag utan problem fyllt själv (att jag egentligen inte behöver så...
Svar
6
· Visningar
1 455
Senast: pulkaskurk
·
Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
965
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp