Tips på klippmaskin önskas

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jezekl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 21 983
Sv: Tips på klippmaskin önskas

Jag har en De laval som ajg köpte i vintras. Den är inte batteridriven för jag tycker att det är ruggigt irriterande att vänta på uppladdning av batterier och att såna alltid har en tendens att vara lite klenare. Sen lär man sig att hantera sladden så att den inte är ivägen för dig eller hästen. Den är ganska tyst för sin storlek ändå, men förhållandevis tung.
Det är inte svårt att lära sig att klippa sin häst. Ta lite i taget. Stressa inte. Se till att din häst vänjer sig vid klippsaxen och att den är lugn.
Det svåraste tycker jag är att klippa mellan frambenen för där finns en del hudveck. Där kan man nypa hästen. Men lär din häst att du kan lyfta och hålla benen på olika sätt när du klipper så brukar det löna sig. Man kan alltid putsa för hand med handsax. Håll saxen så att skären är parallella med kroppen, då kan man inte nypa. Känn ofta efter som saxen är varm. Ta en paus isåfall.
Klipp lite åt gången.
Själv har jag inte lånat ut saxen. Skulle göra det till min bästa vän, men inga fler.
Sköt om saxen och vårda den väl för det är en dyr investering.

Jag har en Liscop (ej batteridriven) som visserligen är ganska tung men den låter inte mkt och håller sig sval relativt länge. Jag tycker den är kanonbra. Lånar ut bara till en kompis ibland och hon har köpt egna skär. I undantagsfall kan jag tänka mig klippa åt någon annan mot ersättning.
Jag tycker inte det var svårt att lära sig klippa hästen.

Hej jag tänkte bara kolla om någon använt en klippmaskin som heter "Andis AGR+" och om man kan helklippa hästen med den?
Jag vore jätte tacksam för svar För jag vill gärna veta vad ni tycker om den..
Mvh Malin

Eller vad tycker ni om "Oster PowerPro Ultra" har svårt att välja för jag har en unghäst som aldrig blivit klippt eller aa han e 3 år :D
Mvh Malin

;)Jag köpte en maskin från ett webföretag som bla säljer klippmaskiner på Tradera. http://www.good4u.st. Dom säljer ett märke som heter GTS, kvalitetsmaskiner från en av Kinas största tillverkare. Jag köpte en GTS2004. Kanonbra. 120 Watts motor och det följde med extraskär. En annan bra grej är att det är 6 m sladd på den. Jag gav 1500 för den vilket jag tyckte var skitbilligt. Lycka till;)

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
658
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka