Tips på kul öl

Migo

Trådstartare
O allvetande Buke, jag behöver hjälp! Imorgon ska jag hämta en ny valp, döpt till Ale (hela kullen har öl-namn). Jag tänkte överraska uppfödarna med en låda med olika roliga ölsorter, gärna på snygga flaskor.

Jag har inte så bra koll på vad de gillar, mer än att det oftast är ljus öl de har hemma, lite olika sorter från Brew Dog osv. Har frågat runt och de flesta gissar att de gillar "lättdrucken ljus öl".

Jag har hittat några sorter som jag definitivt kommer köpa pga anknytning till deras hundars namn (Epic IPA, Newcastle Brown Ale).

Valparna heter Ale, Ipa, Bud(weisser), Till(lokalt bryggeri), Mack och Barley.

Sorterna bör finnas inne på mitt lokala bolag, det är det enda jag passerar... (Örebro, Eurostop)

Budget ca en femhundring för hela lådan. Kom med massa idéer!
(Tips mottages även på frän presentförpackning till + 20 flaskor öl...)
 
Det är ju visserligen inte ljusa sorter men jag kan rekommendera allt från Oppigårdens bryggeri, jag har aldrig druckit ett dåligt öl därifrån och flera av dem är rätt lättdruckna.

Innis&Gunn är ju också supergott, om än inte ljust.

Jämtlands bryggeri har flera goda sorter, bla Bärnsten som är en lager och riktigt god.
 
En Barleywine vore väl kul? Old Foghorn från Anchor är god och inte helt vanlig.

Lagunitas New Dogtown Pale ale passar in i gott och välgjort men hyfsat lättdrucket.

Culebra DIPA från Brewski (säljstart 20/2) är sjukt god och den har de garanterat inte provat innan om de inte springer på de små specialpubarna i Gbg/Sthlm.
 
En Barleywine vore väl kul? Old Foghorn från Anchor är god och inte helt vanlig.

Lagunitas New Dogtown Pale ale passar in i gott och välgjort men hyfsat lättdrucket.

Culebra DIPA från Brewski (säljstart 20/2) är sjukt god och den har de garanterat inte provat innan om de inte springer på de små specialpubarna i Gbg/Sthlm.

Stort tack för tipset om Barleywine!

Lådan ska dock inhandlas imorgon, så Culebra får bli en annan gång...
 
Inget tips tyvärr, men vill bara nämna att det finns en kennel vid namn Oppigården, som föder upp Rhodesian Ridgebacks (vet tyvärr inte om kenneln i Segersta och bryggeriet i Hedemora har någon koppling).
 
O allvetande Buke, jag behöver hjälp! Imorgon ska jag hämta en ny valp, döpt till Ale (hela kullen har öl-namn). Jag tänkte överraska uppfödarna med en låda med olika roliga ölsorter, gärna på snygga flaskor.

Jag har inte så bra koll på vad de gillar, mer än att det oftast är ljus öl de har hemma, lite olika sorter från Brew Dog osv. Har frågat runt och de flesta gissar att de gillar "lättdrucken ljus öl".

Jag har hittat några sorter som jag definitivt kommer köpa pga anknytning till deras hundars namn (Epic IPA, Newcastle Brown Ale).

Valparna heter Ale, Ipa, Bud(weisser), Till(lokalt bryggeri), Mack och Barley.

Sorterna bör finnas inne på mitt lokala bolag, det är det enda jag passerar... (Örebro, Eurostop)

Budget ca en femhundring för hela lådan. Kom med massa idéer!
(Tips mottages även på frän presentförpackning till + 20 flaskor öl...)
Jag är väldigt förtjust i Oppigårds och favoriten såhär långt är Oppigårds Amarillo - ÅH.
 
Kan du få tag på en äpplelåda/potatislåda? Klä den med nåt fint tyg eller juteväv, så har du en bra låda som klarar tyngden :up:
 
Smart med trälåda! Ska se om jag inte kan ruska fram både låda och juteväv ur gömmorna imorgon!

Tack :bow:
 
O allvetande Buke, jag behöver hjälp! Imorgon ska jag hämta en ny valp, döpt till Ale (hela kullen har öl-namn). Jag tänkte överraska uppfödarna med en låda med olika roliga ölsorter, gärna på snygga flaskor.

Jag har inte så bra koll på vad de gillar, mer än att det oftast är ljus öl de har hemma, lite olika sorter från Brew Dog osv. Har frågat runt och de flesta gissar att de gillar "lättdrucken ljus öl".

Jag har hittat några sorter som jag definitivt kommer köpa pga anknytning till deras hundars namn (Epic IPA, Newcastle Brown Ale).

Valparna heter Ale, Ipa, Bud(weisser), Till(lokalt bryggeri), Mack och Barley.

Sorterna bör finnas inne på mitt lokala bolag, det är det enda jag passerar... (Örebro, Eurostop)

Budget ca en femhundring för hela lådan. Kom med massa idéer!
(Tips mottages även på frän presentförpackning till + 20 flaskor öl...)
Ljusa öl från Ename, Mater och Hoegarden är mina favoriter.
 

Liknande trådar

Mat Tänkte jag skulle köpa lite roliga ölsorter till sambon när han fyller år. Jag har dock noll koll på vad som finns, vad som är gott. Han...
2
Svar
23
· Visningar
1 574
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp