tips på övervakningskamera?

sommarvind

Trådstartare
Jag söker en övervakningskamera som tydligt visar vad hästen sysslar med i transporten. Någon som kan tipsa om en bra modell?

Senast ändrad:
Sv: tips på övervakningskamera?

Trailercam! Min är guld värd! Googla trailercam så får du upp den :) Den heter så. Kostar 3500 och älskar min.
Perfekt när man kör allt från föl till unghästar och äldre. Trådlös och skärmen kopplas in i cigarettutaget :)

hej !

Du bör kolla in den trådlösa backkameran hos Jula, ett alternativ till trailercam. När jag har fixat bromsarna på släpet skall även denna köpas och monteras in.

Det var ju ett helt annat pris:D
Är den bara nästan lika bra som horsecam så är det ju ett klart alternativ för mig. Jag har tyckt att det varit för dyrt!
Kan någon hjälpa mig och tala om hur man kopplar kameran i släpet, för den måste väl kopplas till ngn ström. Jag har även fått olika åsikter på om den ska sitta bak eller fram i släpet. Jag har ett Ifor Williams 1,5 hästars :love:

Dom små back kamerona har bredare vidvinkel än trailercamen.
Köpte en på tradera & en monitor för tusen lappen, kina import. Fungear suveränt.

Vi har vår fram i släpet, eftersom jag vill se hästens ansiktsuttryck. Röven säger mig inte så mycket förrän olyckan är ett faktum. Jag vill kunna se om hästen är orolig i ögonen, spänd etc.

Kopplade kameran på belysningen med ett specialfäste för att slippa håltagning i taket.

Sök på mp4me och kolla, är inne på min andra och dem fungerar riktigt bra!

Kostar ju inte en förmögenhet heller vilket är ju trevligt... :)

Jag tycker också att montering framme i släpet låter bäst.
Ska kolla hur man kan koppla kameran, jag har ju belysningen därfram. Köpte du specialfästet separat?

Du bör kolla in den trådlösa backkameran hos Jula, ett alternativ till trailercam. När jag har fixat bromsarna på släpet skall även denna köpas och monteras in.

Någon som har provat denna i hästsläp och har någon kommentar?
Låter onekligen som väldigt prisvärt!

En av mina tidigare stallkompisar hade detta inmonterat i sitt släp (fram) med den mobila mottagarenheten i bilen , så jag har sett att det fungerar i verklighet. Det var från henne jag vet att denna billigare variant finns och fungerar.

Väntar bara på att årets bonus blir stor till jul, så jag kan lämna in släpet på service, därefter köpa backkamera = kunna åka tävling till våren :bump:

Liknande trådar

Anläggning Jag behöver skaffa en övervakningskamera till min gård. Behöver tips på en som går på Wifi, som är batteridriven och klarar av att sitta...
Svar
14
· Visningar
691
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
764
Senast: jemeni
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: NilHe
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
285
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Vi som letar häst II