Tips på övningar

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare silvershine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 686
S

silvershine

Jag skulle behöva lite tips på olika övningar där hästen får jobba mkt med ryggmusklerna.

Sv: Tips på övningar

Att göra många galoppfattningar är bra tror jag. Alltså, fatta, sen bryta av osv.
Sen att gå rätt ut i skogen över stock o sten är alltid bra för alla musklerna;)
Cavaletti och gymnastikhoppning är med bra.

Sv: Tips på övningar

Longera med inspänningstyglar, det får hästen att sänka nacken och lyfta ryggen lite.
Det är när hästen får jobba med ryggen den sätter muskler, använd även dig av travbommar under longeringen.

Liknande trådar

Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 394
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 605
Senast: Edla
·
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
555
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag ingår i en ledningsgrupp som vid ett tillfälle varje månad gör en team-övning tillsammans, primärt för att vi ska lära känna...
Svar
5
· Visningar
389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka