Tips på proteintillskott önskas

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Isislover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 784
Sv: Tips på proteintillskott önskas

Antagligen för att hästen ska få en större mängd grovfoder! Då är det lättare att byta ut hö mot halm och tex lucern
för att få mer tuggtid men med mindre MJ.

TS om du ska byta ut hö mot lucern eller dylikt så kan jag rekomendera salsas naturell grön 160 smrb och 10.5 MJ per kg foder! Bara gräs, ingen melass.

+1 på den.

Rekommenderar även potatisprotein.

Sv: Tips på proteintillskott önskas

Precis så får det bli! 4 kg hö, 4 kg halm och sedan soja och Vitafor Protein mineral. Då blir det finemang. Lagom med grovfoder, lagom med MJ, lagom med protein och lagom med mineraler. :)
Tack för era tips! :bow:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 008
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 755
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 170
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 300
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka