Tips på regntäcke sökes? Omöjlig ekvation?

Alexandra_W

Trådstartare
Jag är på jakt efter ett regntäcke. Så långt allt väl, men jag har en massa krav. Är det någon som har något tips på täcke som följer nedanstående krav:

INTE Thermo Master.
INTE Svea Sverigetäcket.
Det får INTE kosta mer än 800 kr.

Det ska vara så tunt fodrat som det är möjligt, men med foder som det INTE fastnar hår i parti och minut i.

Det ska andas.

Färg, bogveck etc skiter jag i, bara det är kryssgjordar, svanslapp och bensnören är jag nöjd.
 
Hej!
Helt klart är det värt att lägga till ett par hundra och köpa ett Horseware...

Rhino är ju inte så jättedyra även om Rambo är det absolut bästa!
 
Köpte ett rhino rentäcke till shettisen. Kostade runt 800:- och det var ett tunt nylontyg på innersidan. Svanslapp var det på men inte bensnören. På shettisen sitter det som en smäck, absolut bästa täcket jag köpt till henne.
 
Hej
Jag hittade på Eko:- för en bra peng. Det är Thyfon och Shires täcke. Det ena kostade 449:- och det andra kostade 569:- och det var med hals. Har bara provat det ena och är jätte nöjd. Det billigaste fanns i mintgrönt, ljusblått, ljust lila och lite mörkare lila.
M vH Mannis
 
Horseware Rhino? Älskar dem täckena =) Superbra, sitter bra och är jättesnygga!!!
Annars är Shires jättebra dem med.
Mina hästar har Källquiststäcken, tunna fleecefodrade och söta; blårutiga =) Dom har omlottknäppning, bensnören och kryssgjordar. Lätta att få att passa hästen oavsett hur den ser ut över bogarna o bringan eftersom dom har inspänningssnören vid manken =) Kostade mig precis 800kr =)
 
Svara alla i ett inlägg:

Rhino - för dyra, inte hittat dem för max 800 någonstand.

Ang Börjes - vilket täcke är det? Är en aning skeptisk till Börjes efter att RS-täcket började läcka (var FRÄLST innan dess).

Källquists - suveräna täcken, rätt pris och bra passform etc. Men fleecefoder =/ Det faller på fodret, det fastnar så förbannat mycket päls under fällningsperioderna.

Exklusiv - funderade på det men efter att ha läst om de som var missnöjda här började jag tveka.

Shires - är jag supernöjd med, men de går nästan inte att få tag i häruppe =/ Dock har jag hittat två affärer som har det. Ska faktiskt se om jag kan få tag i ett imorgon. Det innebär sisådär 16 mils enkel resa, men jag är uttråkad och börjar bli desperat ;)

Så det blir antagligen ett Shire, det jag hört om dem är bara positivt, och det jag sett av dem (lånestoet, fölets mamma, hade ett sånt fast vinter) är enbart positivt. Och priset är rätt. Men jag vill klämma på regntäcket själv innan jag slår till =)
 
Svara alla i ett inlägg:

Rhino - för dyra, inte hittat dem för max 800 någonstans.

Ang Börjes - vilket täcke är det? Är en aning skeptisk till Börjes dock efter att RS-täcket började läcka (var FRÄLST innan dess).

Källquists - suveräna täcken, rätt pris och bra passform etc. Men fleecefoder =/ Det faller på fodret, det fastnar så förbannat mycket päls under fällningsperioderna.

Exklusiv - funderade på det men efter att ha läst om de som var missnöjda här började jag tveka.

Shires - är jag supernöjd med, men de går nästan inte att få tag i häruppe =/ Dock har jag hittat två affärer som har det. Ska faktiskt se om jag kan få tag i ett imorgon. Det innebär sisådär 16 mils enkel resa, men jag är uttråkad och börjar bli desperat ;)

Så det blir antagligen ett Shire, det jag hört om dem är bara positivt, och det jag sett av dem (lånestoet, fölets mamma, hade ett sånt fast vinter) är enbart positivt. Och priset är rätt. Men jag vill klämma på regntäcket själv innan jag slår till =)
 
Det är bra priser på events täcken hos salig farbror Erik. Jag har förra årets modell av regntäcket med halvhals, det har varit jättebra såhär långt (haft det 2-3 månader).
 
Hej
Jag har ett Macpro regntäcke från Börjes. Helt ofodrat, bara typ lakansväv under yttermaterialet- ingen päls fastnar. Halvhög hals, kryssgjordar, svansskydd och bensnören. Säljs just nu för 498 eller 598 (osäker på vilket pris men iallafall under 800). Jag är supernöjd med detta täcke, hon har aldrig varit blöt igenom trots rejält regn eller blötsnö.

MVH, Susanne
 
Ah, Salige Erik har jag glömt kolla, men han brukar ligga bra i pris ja. Om inte Shire faller mig i smaken eller jag inte hittar idag ska jag kolla lite på Event.
 
Såg att du skrivit max 800:- men jag trodde inte det var på öret :smirk:.
Jag gav 866:- för mitt rhino och det var av wugmodell...ett mkt bra täcke till bra pris anser jag. ;) Absolut det jag har haft som passat henne bäst.... :p
 
Men de är de inte

framförallt är de mycket lättare, tunnare, man kan välja mellan en insida av någon slags nylon, lite glansig, eller fleece.

Inge hår fastnar, täcket är lätt att handskas med.
 
Hej, jag köpte nytt regntäcke i år och det har fungerat bra. Det var från Börjes, det rutiga med hög hals :banana:
 
Nejdå, det var inte på öret men jag har inte lyckats hitta Rhino för mindre än 1200 kr. Och 1200 är för mkt över 800 kr ;)

Det blev ett Shire Stormbreaker. Gamla modellen, 446 kronor på Eko:- (det blev visst ett Shire innetäcke med, ett reflexridtäcke, ett snabbfäste för graman, en reflexgrimma till fölis, 1 l torrshampoo samt täckesimpregnering med..Så det kan bli *s*)
 
Eko är bra! Har ett sånnt shires som du men tyvör har det börjat läcka lite.....
Men tnkte göra ett försök att omimpregnera det. Hoppas då jag gillar täcket skarpt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp