Tips på sadel (bred kanal)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare janniehansson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 410
J

janniehansson

Letar efter sadel min unghäst då min gamla antagligen har för smal kanal. Idag har jag en Globus Clic cc, kan tillägga att det ska vara en hoppsadel. Själv tycker jag att den är ganska bred i kanalen men den passar inte iaf. Hon behöver även en sadel som är ganska rak i bommen.

Är den någon som har några tips på vad jag ska tänka på och ev. vad som skulle tänkas passa/värt att prova!

Sv: Tips på sadel (bred kanal)

Var kanske lite otydlig, problemet med henne är att hon har känslig rygg och sadeln får absolut inte komma i kontakt med ryggraden, hon behöver alltså en sadel som har bred kanal, sen behöver hon bred bom med för att hon är grov men det är inte det som är problemet.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 319
Senast: Mogge
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 559
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 338
Senast: poetin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31