Tips på sadel till denna(bilder)?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tequilasun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 217
T

Tequilasun

Håller på och letar sadel till min 6-åring nu när jag ska sätta igång henne.

Men vet inte riktigt vad som kan passa på henne.
Har provat bl.a. en wintec cair allround, en äldre stubben allround, en lewa allround och en frank baines allround/dressyr modell.

Den enda som låg skapligt på henne var fb sadeln. Men det har visat sig i efterhand att bommen var av i den, vet inte om det spelar någon roll när man bara ha lagt på den för att kolla?

Dom andra var för svänga i bommen och wintec sadeln var det nå annat fel med.

Vill helst ha tag i en dressyr sadel till henne, men allround går också bra.
Misstänker att hon kommer muskla om sig en hel del så jag vill inte lägga ner så jätte mycket pengar på en sadel som kankse bara passar några månader för att sen få köpa en ny igen.

Ganska kraftig i kroppen med inte alltför lång rygg och tillfället ganska bred över ryggen.

30289488.jpg

pic_show_id30289487.html

pic_show_id30289486.html

pic_show_id30289485.html

Sv: Tips på sadel till denna(bilder)?

jo, jag vet. men det finns inte så många häromkring där jag bor och dom som finns här är inte nå duktiga.

finns en störe hästaffär ca 12 mil härifrån som säljer mycket sadlar och som har utprovning på plats som jag funderade på att åka till. Dom har jag hört mycket bra om.

ok. har inte provat någon prestige på henne. men kanske ska ta oh göra det då.
vad ligger en sån sadel i för prisklass då ungefär?

ok. har inte provat någon prestige på henne. men kanske ska ta oh göra det då.
vad ligger en sån sadel i för prisklass då ungefär?

Kan vara värt att prova iaf, dock var jag som sagt tvungen att stoppa om bossorna för att den skulle passa, den var för rund undertill från början. Så min sadelmakare gjorde dem liksom rakare för en perfekt passform.

Dem bättre begagnade ligger runt ca 6-7000kr så dem är ju inte jättedyra.

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för sadlar till en häst med avsaknad av manke? Finns det? Han är inte inriden än, men vill ju ha en sadel som passar...
Svar
3
· Visningar
1 376
Senast: animalasia
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 975
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 633
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag söker lite råd om sadeltyper. Jag köpte för ett par månader sen en häst (min första egna) av ridskolan där jag ridit i ett antal...
Svar
7
· Visningar
1 678
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka