Tips på sadelgjordar

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Någon som känner till en bra dressyrgjord som finns i 45-50 cm? Helst med resår... Måste vara bra för en känslig häst...
Helst under 1000:-

Sv: Tips på sadelgjordar

Jag har köpt en lädergjord på börjes. Den är otroligt mjuk och fin. strl 50cm med resår i bägge ändar. Kostar bara runt 250:- har jag för mig. Passar mycket bra på min pålle som annars lätt får skav.

Haha du kan få köpa min bruna dressyrlädergjord, 55 cm, brun, resår, från Knights, aldrig använd. ;) För kort för Owe. :p
Fast den är ju rak..

Annars tycker jag ju att Jacsons anatomiskt formade lädergjord är super. Bred, grov resår i båda ändar, kostar ca 700 kr.

Är den värd sitt pris? (Jacson)

Provade Knightsgjord när Nasse var fotomodell för Källquist och den var hemsk.. :crazy: Hästen bara la öronen bakåt och drog upp bakbenen hela tiden... Så den är inget alternativ ;)

Ja, jag tycker det.
Den är väldigt fin i lädret, mjuk och fin.
Men självklart ingen Prestige eller Amerigo.
Men ändå MIL från de man ser på Hööks, tycker jag.

Jag har aldrig använt Knights gjorden eftersom den är för liten och rak, jag vill ju inte ha rakt. ;) Men Mjuk är den verkligen!

Har två i tyg som gör dem lättskötta från Källqvists som jag alternerar med mellan tvättarna. Resår i bägge ändarna. Aldrig haft bättre.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Jag är ute efter en sadelgjord med platta som har fast resår. Den får dessutom inte vara för bred, utan måste vara väl utskuren för...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Jeps
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 076
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Islaend
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka