Tips på sadelmärken!!?!!

Sv: Tips på sadelmärken!!?!!

vi har en Premier reining sadel som är underbar att rida i, har provat många sadlar men ingen är så skön som den vi har. Problemet är att den inte passar hästen så bra ( Den passade våran andra häst som vi hade innan bra), så nu försöker vi sälja den.

Till alla,
vet ni om sadel märket White star tillhör nått annat större märke,
hittar inget på dom, WHc sålde dom tidigare.

Om man frågar mig skulle jag säga att det är en sadel som är på budgetkanten, förutom nypriset som låg för högt. Precis som Garland sadlarna. Tycker de liknar Garland till en del med utseendemässigt. Klumpiga sadlar med tjockt läder som inte känns smidigt alls. Visst, när de väl är inslitna så kanske de blir sköna och håller länge, men vem vill inte hellre ha en sadel som är skön, och man slipper vrida knäna ur led för att rida in? Det har de mer exklusiva märkena kommit fram till. Så tittar man på exempelvis Equiflex mm så är de smidiga i från början. Lädret är i bra kvalitet och behöver inte vara så J**la tjockt för att hålla. :cool:

De kostade ca 15000:- som nya.....

Hej
jag har en redan, som är köpt från whc o jag tycker den var skön från början,
sitsen på denna modell jag tog var som min gamla Premier, super skön att rida i, kan dock hålla med om att fenderna är styva även efter 2 år,
men absolut inget övrigt att klaga på.
Ville mest höra vem som tillverkar dom eftersom jag inte hittar nått.

Vet faktiskt inte ursprungsland på just det märket. Många märken tillverkas i samma lokaler, men heter olika och har olika utformning. Men människorna som gör dem är oftast de samma. Säger inte att det är så med alla märken. Det finns ju ingen "westernsadel central", men äpplet rammlar inte så långt i från trädet ibland. En del leverantörer vill ha ett mer exclusivt märke, och ett mer budget. Då har de olika märkes namn på sina produkter helt enkelt för att ingen ska blanda ihop.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 077
Senast: Ajda
·
Utrustning Ska köpa ett nytt ländtäcke inför vintern och vill gärna ha lite tips! Vill ha: - Fleece eller ull i bra kvalitet, alternativt ngt... 2
Svar
24
· Visningar
2 401
Senast: Harmomini
·
Utrustning Är det någon har erfarenhet av den? Söker en hoppsadel med bra stöd till en mindre ryttare. Ponnyns sadel idag passar bra men är för...
Svar
0
· Visningar
792

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka