Tips på senskydd till smala ben

Diabetikern

Trådstartare
Japp. Min häst på normala 165cm har supersmala ben. De flesta senskydd sitter inte alls bra.

Behöver cob men tycker ofta de blir för låga. Har ni tips på vilka märken sm kan passa?

Jag vill ha ett par enkla senskydd. En grej kan ju vara att ha fårskinn i men helst vill jag undvika det.

Tacksam för alla svar
 
På min med liknande förutsättningar så har Verededus i storlek M funkat bra. De sluter om ganska mycket av benet men blir inte för stora. Även deras enklare modeller sitter bra.
 
Jeg hadde lemieux snug boots til min. Det er senskydd, men støtter også koden. Min hadde pinnetynne ben.
Skal selge de nå, men du trenger kanskje en str større. Min brukte m.
33225
 

Liknande trådar

Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 755
Senast: Roheryn
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 884
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 040
Senast: AbCdE
·
Utrustning Letar dressyrskydd till maxad D-ponny. Problemet är smala ben.. Har bl a back on track royal senskydd. Dessa är på gränsen till för...
Svar
2
· Visningar
438
Senast: JenIng
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp