Tips på sida med namn?

amalia

Trådstartare
Är det någon som har ett bra tips på en sida där man kan hitta namn? Vet att min mamma har en bok som heter något med "Vad ska babyn heta?", men den är nog från 70-talet så det känns lite inaktellt!
 
Sv: Tips på sida med namn?

Googla så får du upp massvis med förslag, en del bättre än andra.
 
Sv: Tips på sida med namn?

*Kl*

Helt OT men om man kombinerade mitt och pojkvännens namn på svenskanamn.se skulle våra barn heta Holmfrid och Ian:eek:
 
Sv: Tips på sida med namn?

...och mina skulle få heta Erzebet och Fjodor! :eek: :eek: :eek:

(Sorry för trådkapningen)
 
Sv: Tips på sida med namn?

Våra skulle heta Elma och Ernst !

Det tycker jag var ganska fina namn faktiskt !
 
Sv: Tips på sida med namn?

Jag var också tvungen att testa, vi har inte skickat in papperen på vad vår treveckors dotter ska heta än så hade jag fått ett bättre förslag hade jag kanske satsat på det men förslaget som kom upp var Gerd så jag håller mig nog till Amanda som det var tänkt ;)
Hade hon varit en pojk föreslogs Gunde...:crazy:
 
Sv: Tips på sida med namn?

*Kl*

Helt OT men om man kombinerade mitt och pojkvännens namn på svenskanamn.se skulle våra barn heta Holmfrid och Ian:eek:

Vår dotter skulle heta Fadime? Om jag stavar sambons namn med 'o' istället för 'ö' blir det Alexandra istället :D
Om det var en kille skulle den heta Fritz :eek: Jag tror att jag väljer andra namn trots allt ;)
 
Sv: Tips på sida med namn?

Våra skulle heta Elma och Ernst !

Det tycker jag var ganska fina namn faktiskt !

Du har räddat min dag.:) Min son heter Ernst i andra namn och många förfasas över hur vi kunde döpa honom till det. Vi (sambon) kallade honom för det när han låg i magen och sedan tyckte sambon att han kunde heta det i andra namn då det inte är så vanligt att småbarn heter det.
 
Sv: Tips på sida med namn?

Jag gillar Ernst :D Han har namnsdag på min födelsedag :)

Fler som räddat min dag.:) Började bli lite orolig att jag gjort honom en otjänst. Nu är det ju inte hans tilltalsnamn men ändå. Har en syster som skyr sitt andra namn som pesten och bara använder initialen när hon måste använda hela sitt namn.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 687
Senast: Seabaz
·
Relationer Finns det något bra sätt för en 70 plussare att dejta? Har googlat lite och hittade några sidor som verkade rikta sig till äldre men jag...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Tilly_85
·
Småbarn På min dotters förskola sover barnen alltid utomhus. Vi har funderat lite över vad vi ska klä dottern i i vinter när hon sover i vagnen...
Svar
14
· Visningar
1 088
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp