Tips på skrittaktiviteter från marken

Asa_S

Trådstartare
Behöver snabba tips på uppmärksamhetsfrämjande skrittaktiviteter som kan utföras från marken, något i stil med shettisagility, att utföras med oriden, olongerad häst och som även fastställer min position som flockledare, och det skadar inte om det är förberedande för in/ridning. Någon som har något tips? / Å
 
(i)låter jätte kul, men har inga som helst idér skall bli kul å se om någon har någon bra.
Hur gamal är hästen?[/i]
 
Hej!

Bygg en volt och löslongera din häst och visa vem som är ledaren, finns mycket att göra...


Löslongering : en väg till samarbete med hästar
Lantz Westermark, Ingela

En bok jag starkt rek , kostar inte så mycket och finns att köpa bl. a på www.adlibris.se

Jag själv rider in mina hästar på detta sätt, och jag talar deras språk Equus

Lycka till!!
 

Liknande trådar

Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
449
Senast: Cs218
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 987
Senast: JohannaB
·
Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
991
Senast: Tossa90
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 331
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp