Tips på snygga byxor att rida i önskas...

Prefab Sprout

Trådstartare
Hej hej
Skulle behöva ett par sköna byxor att rida i, jag gillar inte chaps så mycket mest för att jag är lat och vill att de ska gå snabbt att byta om. Jeans får jag ont i röven av...i alla fall de jag ridit i, kan hända finns det andra med mer ridvänlig söm där bak? Tips mottages tacksamt.
Såg ett par skitsnygga byxor på en karl häromveckan när jag var på en ridtillställning, förföljde honom ett tag men fick aldrig chansen att fråga vart han fått tag på byxorna...de såg ut som jeans i modellen men tyget var typ nubuck eller skinn eller nåt i grå/svart , de var helskodda i typ svart mocka och vida i benen som jodpursridbyxor...
Finns det någon vänlig själ där ute som vet vad jag menar. Jag vill ha dem!!!
 
Sv: Tips på snygga byxor att rida i önskas...

Hej hej
Skulle behöva ett par sköna byxor att rida i, jag gillar inte chaps så mycket mest för att jag är lat och vill att de ska gå snabbt att byta om. Jeans får jag ont i röven av...i alla fall de jag ridit i, kan hända finns det andra med mer ridvänlig söm där bak? Tips mottages tacksamt.
Såg ett par skitsnygga byxor på en karl häromveckan när jag var på en ridtillställning, förföljde honom ett tag men fick aldrig chansen att fråga vart han fått tag på byxorna...de såg ut som jeans i modellen men tyget var typ nubuck eller skinn eller nåt i grå/svart , de var helskodda i typ svart mocka och vida i benen som jodpursridbyxor...
Finns det någon vänlig själ där ute som vet vad jag menar. Jag vill ha dem!!!

Men du.. prova wranglers "Baby Q" de är i stretch och är HELT JÄ*LA UNDERBARA! hade samma problem med innan jag bytte till strech modell..
Från det ena till det andra:
Kolla i jaktaffären annars om de kan vara något sådant han hade på sig :)
(jag har snott min killes jaktbyxor ibland när jag inte orkat tvätta ridjeansen ha ha.. dom var jättesköna ;))
 
Sv: Tips på snygga byxor att rida i önskas...

Ridbyxor :D Funkar till vardags ju när ingen ser en. Bomulls stretch, känns inte man har dem på sig. Gör inget om man slarvar med dem heller. så man slipper förstöra sina fina jeans i skogen ;)
 
Sv: Tips på snygga byxor att rida i önskas...

Jag byter aldrig om. Tar på mej ett par gamla OBS för långa jeans.( Annars ser det dumt ut på hästryggen). Kör barnen till skola och dagis.Sedan hem och grejar lite i trädgården. Rider.Mockar.Hämtar barnen och lagar sedan mat. På eftermiddagen kan jag åka och handa mat el tom till en klädaffär.Fixar lite i stallet igen. Kvällstid åker vi ofta till min mamma innan kvällsmys i soffan. Men byta jeans? nje varför?
 
Sv: Tips på snygga byxor att rida i önskas...

mysbyxor funkar med när jeansen på ngt märkligt sätt krympt i tvättmaskinen.
 
Sv: Tips på snygga byxor att rida i önskas...

mysbyxor funkar med när jeansen på ngt märkligt sätt krympt i tvättmaskinen.

:o oh jag tycker de korvar sig :( ingen hit här inte, men som kajsa varg brukade säga.. ma tager vad man haver..
Ha ha jag åkte buss till och från stallet i 5 år med "ridkläder" var aldrig nån som sa något mer än när man fodrade med ensilage ;)
 
Sv: Tips på snygga byxor att rida i önskas...

Jag byter aldrig om. Tar på mej ett par gamla OBS för långa jeans.( Annars ser det dumt ut på hästryggen). Kör barnen till skola och dagis.Sedan hem och grejar lite i trädgården. Rider.Mockar.Hämtar barnen och lagar sedan mat. På eftermiddagen kan jag åka och handa mat el tom till en klädaffär.Fixar lite i stallet igen. Kvällstid åker vi ofta till min mamma innan kvällsmys i soffan. Men byta jeans? nje varför?


Nu tänker jag på alla allergiker så jag tycker man ska ha icke stallkläder bland okänt folk...



Själv rider jag mest med vanliga ridbyxor. Ska jag lyxa till det så har jag ett par jeansridbyxor.

Väldigt få gånger har jag vanliga jeans. Min hud klarar inte av sådan ansträngning som sömmar etc ger.
 
Sv: Tips på snygga byxor att rida i önskas...

Jag byter heller inte om när jag ska en snabbis till affären. Om man ska tänka på alla allergiker så bör man då heller inte ha parfym på sig när man går ut, till affären el någon annanstans...
 
Sv: Tips på snygga byxor att rida i önskas...

Jag rekommenderar STARKT Camarguebyxor. I stark/tjock 100% bomull och gjorda för att rida i flera timmar per dag. Speciell söm i grenen och "tunn" söm på insidan låren (och invändiga bakfickor, som på chinos). Dessutom är de sketsnygga.

Här kan du se lite bilder: http://galleri.camarguehast.se/#0.3

Finns i olika färger (svart, brun, grå, randiga, vita) och med svart rand på utsidan. Dessutom finns jättefina tillhörande västar.
 
Sv: Tips på snygga byxor att rida i önskas...

Finns det inga "vanliga ridbyxor" som har lite western färger,stuk, känsla?? :D
 
Sv: Tips på snygga byxor att rida i önskas...

Finns det inga "vanliga ridbyxor" som har lite western färger,stuk, känsla?? :D

Det finns ju "islandsridbyxor" eller jodhpuhrs ridbyxor.
De är långa och breda nertill med resår som man sätter under foten.
MAn kan oxå klippa av resåren om det ej går att få byxan utanpå bootsen, ibland sitter fästet på resåren såpass högt att det går ändå.

Brukar finnas i lite olika utföranden, dock ofta med mockaskoning, helskoning.
Kan bli jobbigt i westernsadel ;) men finns som oskodda oxå.
På H**ks brukar det finnas till rimligt pris, oskodda, om man vill prova......
 
Sv: Tips på snygga byxor att rida i önskas...

Finns det inga "vanliga ridbyxor" som har lite western färger,stuk, känsla?? :D

Eftersom man i westernridningen tävlar i jeans så finns det liksom ingen anledning att tillverka andra typer av ridbyxor med westernstuk. Jag själv rider dock alltid i ridbyxor till vardags, men det verkar vara ganska ovanligt, i alla fall i mina trakter.
 
Sv: Tips på snygga byxor att rida i önskas...

Brukar finnas i lite olika utföranden, dock ofta med mockaskoning, helskoning.
Kan bli jobbigt i westernsadel ;)

Jag rider i såna byxor när jag inte rider i jeans. Tycker de är jättesköna! Varför menar du att helskoning är jobbigt i westernsadel?
 
Sv: Tips på snygga byxor att rida i önskas...

Jag rider i såna byxor när jag inte rider i jeans. Tycker de är jättesköna! Varför menar du att helskoning är jobbigt i westernsadel?

Ja, de är sköna :)

Jag tänkte väl mest att mocka mot mocka kan få en typ klistereffekt, att man sitter bom fast och det kan bli svårt att röra sätet....
Men alla westernsadlar har ju förstås inte mocka i sätet, kanske de flesta idag har slätt skinn.....:)

Mest det jag tänkte på....annars funkar de nog perfekt !
 
Sv: Tips på snygga byxor att rida i önskas...

Jaha, det tänkte jag inte på... Har slätt skinn i mina.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Semester.
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp