Bukefalos 28 år!

Tips på soffa!

S

Summercloud

Om en månad flyttar jag, så det är väl dags att börja se sig om efter en soffa :) Men jag vet inte alls vad jag vill ha för någon :crazy:

Så släng in bilder på era soffor och tips på andra snygga soffor! :D
 
Sv: Tips på soffa!

Vi har en Hollywood XL från mio, i brun fuskmocca (vet inte vad man kan kalla det annars:p ), som vi älskar, 2,5 sits + schäslong.

Dessutom betalade vi halva priset för den:angel:

Tyvärr ingen bild just nu.

Annars tycker jag att både IKEA och mio har prisvärda soffor.
 
Sv: Tips på soffa!

Vi har bestället en Bellus-soffa, en Kinsgston 3.5-sits (snarare 4-5 sits) med fotpall. Samma tillverkare som gör de populära Magnum-sofforna. 16.000 kr för soffa och fotpall med metallben och en metallbricka att ha på ena armstödet.

Bellus sofforna säljs via lite olika försäljare vi beställde på EM... men tidigare hade vi en Magnum som köptes via Möbelhuset.

Det som är trevligt med Bellus är att man kan bygga lite hur man själv vill, man får mkt soffa för pengarna. Det negativa är att tygerna är lite olika i kvalité den soffan vi hade innan från Bellus hade uselt tyg, allt djurhår fastnade och jag fick allergiska utslag av det tyget (behöver jag säga att vi valt helt annat tyg denna gången?). Sen är leveransen 7 veckor, kan vara lite segt med andra ord.

En annan favorit är helt klart IKEAs ektorp. Vi ska sälja våran sådan grupp, det är enbart pga vårat vardagsrums utformning vi byter soffgrupp, annars hade vi aldrig gjort det. SUveränt om man köper Ektorp i något av tygerna som går att maskintvätta... speciellt om man har djur (eller barn som vi också har). Går ju att köpa nya klädslar och variera om man vill, och billiga är dom!
 
Sv: Tips på soffa!

Vi har en Oxford de luxe från Mio som vi är nöjda med. (inte den klädseln som på bilden, vi har beige bas och lila paisley)

oxford_delux_12437_a.jpg
 
Sv: Tips på soffa!

En annan favorit är helt klart IKEAs ektorp. Vi ska sälja våran sådan grupp, det är enbart pga vårat vardagsrums utformning vi byter soffgrupp, annars hade vi aldrig gjort det. SUveränt om man köper Ektorp i något av tygerna som går att maskintvätta... speciellt om man har djur (eller barn som vi också har). Går ju att köpa nya klädslar och variera om man vill, och billiga är dom!

Ektorp är ett av alternativen jag funderat på :laugh: Men vissa jag sett har blivit väldigt nersuttna, men det kanske beror på hur dom sköts? En ektorp bäddsoffa hade varit perfekt ;)
 
Sv: Tips på soffa!

Jag har en tvåsits Monza med divan, som är i det bruna tyg (Divan Brun) som soffan Jacko har på bild här ovan. Finns i tresits också.
monza_12470_a.jpg


Mycket bekväm, divanhörnet är gudomligt att krypa upp i även om divandelen försöker smita ut på golvet ibland (åtgärdas med sånt där mattglidskydd). Med en bäddmadrass så går den även att sova i för några natter i taget.
 
Sv: Tips på soffa!

Vad bra, dom är ju inte så farligt dyra heller :)
 
Sv: Tips på soffa!

Vi har bestället en Bellus-soffa, en Kinsgston 3.5-sits (snarare 4-5 sits) med fotpall. Samma tillverkare som gör de populära Magnum-sofforna. 16.000 kr för soffa och fotpall med metallben och en metallbricka att ha på ena armstödet.

Bellus sofforna säljs via lite olika försäljare vi beställde på EM... men tidigare hade vi en Magnum som köptes via Möbelhuset.

Det som är trevligt med Bellus är att man kan bygga lite hur man själv vill, man får mkt soffa för pengarna. Det negativa är att tygerna är lite olika i kvalité den soffan vi hade innan från Bellus hade uselt tyg, allt djurhår fastnade och jag fick allergiska utslag av det tyget (behöver jag säga att vi valt helt annat tyg denna gången?). Sen är leveransen 7 veckor, kan vara lite segt med andra ord.

Blev lite nyfiken, har testat en soffa som hette Kingston på Ilva i malmö, undra om det kan vara samma. Du har ingen bild på den? :idea:
 
Sv: Tips på soffa!

Vi har en Arlanda XL (stor 2:a med divan). Har haft den sen i våras och både jag och sambon älskar den!!
Sitter nästan alltid bägge två på divan-sidan eftersom det är behagligast och får lätt plats bägge två.
Den är dessutom i ett mörkgrått tyg, vilket är mycket praktiskt eftersom vi har en liten vovva som mer än gärna är välkommen upp i soffan.
Dock är den lite i lägsta laget så nacken hamnar utanför om man vill sitta upp och luta sig tillbaks. Men dte löste vi genom att köpa till ett nackstöd i svart skinn, typ som en rulle och så sticker man ner en del bakom ryggkudden så den sitter fast. Fungerar verkligen sjukt bra och dessutom snyggt ;)
Har dock ingen bra bild. Är köpt i Hässleholms Möbelaffär (Bromölla Möbelaffär-kedjan..). Kan varmt rekommendera den. Vi gav ca 8000-9000 kr och har sedan köpt till detta nackstödet för 800 kr, lite kuddar och även en bricka till armstödet i ek.
 
Sv: Tips på soffa!

Googlade upp bilder på Arlande XL, den är ju toksnygg! :love: Den ligger högst på önskelistan! :D Riktigt fin, precis i min smak, och priset var inte så farligt hellet ;) Är ni är nöjda med soffan?
 
Sv: Tips på soffa!

Googlade upp bilder på Arlande XL, den är ju toksnygg! :love: Den ligger högst på önskelistan! :D Riktigt fin, precis i min smak, och priset var inte så farligt hellet ;) Är ni är nöjda med soffan?

Vad roigt att du tycker om den! Blev faktiskt själv tipsad om den här inne på buke första gången jag komi kontakt med den!
Ja, vi är supernöjda med den. Ser ganska stram ut, vilket vi gillar, men är mjuk och go att mysa framför TV'n i. Priset är dessutom helt ok, finns ju en strl mindre (Arlanda), men vi valde XL som var ca 1000 spänn dyrare; snyggare färg, trevligare tyg och regälare på något vis. Färgen är väldigt tacksam, ser alltid lika fräsch ut och är otroligt lätt att bara dammsuga av vid behov.
Lycka till!!
 
Sv: Tips på soffa!

Nej tyvärr inte, jag googlade och detta är närmsta jag hittade: http://www.living.se/sortiment/soffor/belkingston.jpg
Dock beställde vi bredare armstöd och enfärgat tyg (det är mönster på delar av tyget på denna bild.) + fotpall då.....

Kozy på EM's hemsida är väldigt lik (också Bellus) detta tyget kör vi på fast som sagt 3,5sits utan divan, bredare armstöd (samma som populära Magnum) (bara det enfärgade tyget inte mönstret ;)
http://www.em.com/index2005.asp?avd=sortiment&sub=soffor&sida=serie_kozy
 
Sv: Tips på soffa!

Den såg också fin ut... Finns i andra färger? :laugh:
 
Sv: Tips på soffa!

Japp. Tror den går att välja i 20-30 färger, i olika prisklasser och med olika långa leveranstider.
Dessutom fick man välja fossingar vilket orsakade ångest nummer två i min spontana shoppa-soffa-på-lunchen-manöver.
 
Sv: Tips på soffa!

Himla snygg soffa!
Precis en sån vi söker efter, vilka är det som säljer den?
Försökte googla lite men hittade inte så mkt...

Vi bor ju i Skellefteå så det vore ju praktiskt om det fanns ngn åf relativt nära :)

Annars har vi kollat på Mios Hollywood XL, de är rätt lika faktiskt, tror dock att Mios är dyrare. Mio finns i vår stad vilket i sig är bra :)
 
Sv: Tips på soffa!

Himla snygg soffa!
Precis en sån vi söker efter, vilka är det som säljer den?
Försökte googla lite men hittade inte så mkt...

Vi bor ju i Skellefteå så det vore ju praktiskt om det fanns ngn åf relativt nära :)

Annars har vi kollat på Mios Hollywood XL, de är rätt lika faktiskt, tror dock att Mios är dyrare. Mio finns i vår stad vilket i sig är bra :)

Åh, tack eller vad man säger :D
Vi köpte den genom Bromölla Möbelaffär/Hässleholms Möbelaffär, så jag vet inte vilka andra som säljer den. Ni bor ju en bit härifrån, haha!
Men hör med möbelaffärer runt omkring och hör om de tar in den eller vet någon återförsäljare. Vi är som sagt mycket nöjda med den.
Lycka till med soff-letandet!
 
Sv: Tips på soffa!

Vi har en Ektorp 3-sits som har hängt med snart 4 år. Jag älskar den! Har två olika klädslar (och suktar efter en tredje...) så den varieras efter årstiderna (andra byter gardiner, jag byter sofföverdrag...).

Vi funderade först på att köpa den som bäddsoffa, men sen provsatt vi och ändrade oss. Bäddsoffan var mycket hårdare. Och det går utmärkt att sova i tresitsen också! Har även en Bromma fotpall till.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 251
Senast: hastflicka
·
  • Omröstning
Hemmet Jag tittar på soffor då jag ska köpa en men funderar på om jag ska ha en i skinn eller tyg. Det har varit lite av en dröm att ha en...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 995
Senast: iNHALE
·
Mat Söker massa tips på julgodis att göra. Som hyfsat lätt göra och ta med sig. Kravet för mig inte är frukt i eller russin. Men ok slänga...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Halcyon
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 438
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp