Tips på stövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pomona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 780
P

pomona

Inser att mina Graninge stövlar är inne på sista versen :( och behöver införskaffa nya stövlar.
Finns det fler modeller ni kan rekomendera, jag vill INTE ha dragkedja på stöveln, inte för tunn sula, inte med snörning (vill kunna klafsa ut i leran i hagen utan att behöva byta). Känns som en massa "inten", men finns det fler modeller än Graninges som håller??
Vad har ni?

Sv: Tips på stövlar

Du har rätt många krav :p jag har crw nubuckstövlar m dragkedja o jag har inte blivit minsta blöt fast jag pulsat i hög snö.

Varför inte ett par Graninge igen? Jag frågar eftersom om du beskriver vad du inte gillar med dem så är det lättare att tipsa om alternativ :)

Vad är muckboots??

Jo, jag är rätt "kär" i mina Graninge, har alltid haft sånna... Just därför tänkte jag att det kanske var länge för förändring. ;)

Dragkedja är dock helt uteslutet, vet alltför många som tillslut fått trasiga dragkedjor... Håller betydligt längre utan dragkedja.

:o
hihi, kanske inte riktigt vad jag tänkt mig ;) men sant är ju att de hade ingen dragkedja och var rejäla..
Har sett dem förut faktiskt, visste inte att det hette så, är ju eg perfekta stallstövlar ser dock lite klumpiga ut för ridning...

Jag tycker nog inte att stöveln Tyne från Muck Boots är klumpigare än Graningestövlar, men de är lite skumma i storlekarna och skaftvidden. Fast det är ju Graninge med på sitt sätt..!

Jag älskar oxå graninge men för 2 år sen köpte jag ett "vanliga" stövlar på börjes för 699, dom finns kvar och dom är suveräna! Håller bra och kraftig sula. Visserligen har dom dragkedja men dom är töjbara så man behöver inte använda den utan får i fötterna ändå. Mina är fortfarande i fint skick och då är dom mycket använda..

Hur funkar det med dragkedjan när man går ut i en lerig och blöt hage? (blir tyvärr blött å geggigt vid grinden hos oss på vår å höst) Läcker det in där bak?
Har du använt dina mkt under dessa två år, hur tycker du de verkar hålla? Jag använder ju mina dagligen, och de är de enda jag har på fötterna i stallet och vid ridning..

Det har varit väldigt lerigt här med men nu är det ju snö! Men det har funkat bra, inte läckt in alls.. Och jag använder mina dagligen flera timmar i stallet, funkar super!

Jag har införskaffat ett par "powerboots orginal" som är varma ner till -30, vattentäta (flyter tom. haha) rejäl sula, väger inte alls mycket, man bara drar på dom.
Fula och inte ridstövlar men perfekta till både gegga och kall vinter :)
Hittade för ynka 500nånting på tradera, annars kostar dom 900nånting men tycker det är värt att ha rejäla varma saker på fötterna bestämde jag mig.
Dom är ju välbeprövade av fiskare, snöskoterfolk etc. så känns vettigt.
Dock som sagt inte bra vid ridning exakt, beroende på hur man är. Jag kör med säkerhets stigbyglar och stora kängor/ boots eller dom här nu på vintern, pallar inte att frysa bara för att vara snygg haha.

Annars har jag hört bra om Treadstones vinterridstövlar, dom är ju mer som riktiga stövlar fast varmare än graninge, och lite snyggare.

Treadstone ska jag definitivt kolla mer på, kollade lite snabbt på deras sida. Bra tips, tack för det :banana:

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 089
Senast: Ajda
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i... 2
Svar
22
· Visningar
1 776
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 618
Senast: Buongusto
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka