Tips på träns

Bison

Trådstartare
Letar efter ett mörkbrunt träns med mässingsspännen. Engelsk nossgrimma eller achen med löstagbart fäste.
Bra kvalité så PS och Dyon går bort :p
 
Passier har flera bruna med mässingsspännen, bland annat Juno, men de har flärp till achenremmen tyvärr. Men bra kvaslisort! Kolla Kieffer också, mitt därifrån har jag haft länge nu, nästan 10 år, fortfarande jättefint.
 
Jag har ett Passier Juno, tycker att det är toksnyggt. Men som sagt aachenfästet går inte att ta av.
11143341_10205588641107267_1232386299494819616_n.jpg
 
Treadstone o Mountain Horse stämmer på färger, brukar ha lite bra modeller o oftast prisvärd kvalité men det beror ju på prisklass du önskar/kvalitetskrav :)
 
Är det bara jag som har haft tur med Hööks träns? Har två stycken där läderkvalitén är förvånansvärt bra.

Culmore med avtagbart aachenfäste. Tyglarna är släta lädertyglar från Treadstone och de är också i mycket bra kvalité.
 
Hunter-modellen men den har som sagt inte avtagbart aachenfäste. Bilden är inte heller superbra men tränset är jättefint i lädret. Fullt jämförbar kvalité mitt Sabre träns som kostade runt 3500 som nytt.

 
Är det bara jag som har haft tur med Hööks träns? Har två stycken där läderkvalitén är förvånansvärt bra.

Culmore med avtagbart aachenfäste. Tyglarna är släta lädertyglar från Treadstone och de är också i mycket bra kvalité.
Jag håller med dig, jag har två träns därifrån som är jättefina i lädret.
Mycket träns för lite pengar.
 
är faktiskt ofta inte allt för svårt att ta bort flärpen på nosgrimman och få den platt och fin igen.
är "bara" att sprätta upp tråden lite försiktigt, ta bort flärpen och sy igen :p. avskyr acchen nosgrimmor över allt annat (speciellt då folk envisas med att spänna de så hårt att nosgrimman dras ner..)

det tränset du visade på instagram var ju lagom :love: på gulingen :p.
 
Vill också tillägga att mitt Hööks Ashford är jättefint i kvaliten! Det enda som är dåligt är att det har töjt sig en aning. Men det är milsvid mycet bättre i lädret än samtliga fem PS-träns som hänger i stallet...
11401554_10205787188870837_7165201608264852637_n.jpg
 
@Bison är i Falsterbo på onsdag och söndagen men jobbar i övrigt hela veckan. Så kan ta bort flärpen då men det får bli att jag tar hem det en kväll då :).
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett gammalt träns sen 90-talet som aldrig blivit använt av billigare kvalité. Är det värt att ges bort eller ska jag slänga?
Svar
17
· Visningar
1 255
Senast: A_NN_A
·
Fritid Jag letar efter en färg som är så vit som möjligt i dagsljus, fäster på syntetmaterial som fejkskinn och tål väta. Det finns mängder med...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Septicemia
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
250
Senast: Fiorano
·
Fritid Jag har gått och intresserat mig för stridsflygplan, och undrar om någon har något tips på bra böcker om just det? Inte för svåra, och...
Svar
5
· Visningar
367
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Burkfisk
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp