Böcker om flygplan

Thehitchhiker

Trådstartare
Jag har gått och intresserat mig för stridsflygplan, och undrar om någon har något tips på bra böcker om just det? Inte för svåra, och helst inte på engelska. Jag vet liksom inte riktigt vart jag ska börja leta... :)
 
Vilken typ av böcker är du ute efter? Gäller det svenska plan så finns ju tex "Svenskt flyg under kalla kriget" och Saabs bok om deras alla flygplansmodeller (kommer inte ihåg titeln just nu). Båda två är fina böcker om man är intresserad av tex den väldigt spännande Lansen-eran. Saab-boken sträcker sig till den första versionen av Gripen om jag inte minns fel.
 
Vilken typ av böcker är du ute efter? Gäller det svenska plan så finns ju tex "Svenskt flyg under kalla kriget" och Saabs bok om deras alla flygplansmodeller (kommer inte ihåg titeln just nu). Båda två är fina böcker om man är intresserad av tex den väldigt spännande Lansen-eran. Saab-boken sträcker sig till den första versionen av Gripen om jag inte minns fel.
Tack för tips! Hade tänkt mig främst om svenska plan, men amerikanska och plan från andra världskriget tycker jag också är intressant!
 

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
378
Senast: tott
·
Samhälle Vilka är bra, vilka är gratis och vilka är kanke inte gratis men definitivt värda pengarna? Helst polistiskt obundet Är intresserad av...
Svar
11
· Visningar
457
Senast: Kadi
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 570
Senast: Butros
·
Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
206
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp