Tips på transport t V70-08 automat, med följande krav....

mortill3

Trådstartare
*Sadelkammare
*inte är för tung, MEN som får Lasta mkt (har V70-08 emd automat som får dra 1190kg, ska "ev" byta till V70 som får dra mer)

*Kombibakläm/delad bakläm
* ej trä/plywood, utan glasfiber el aluminium är det som gäller.

Någon som har tips???

Sv: Tips på transport t V70-08 automat, med följande krav....

1190 på B-kort eller max släpvagnsvikt?

Hög lastvikt ryms inte inom en max totalvikt på 1190 kg. Du lär inte hitta en sadelkammarvagn med låg tjänstevikt. Men det bror på hur mycket du vill lasta. Räkna på en tjänstevikt på minst 750 kg. Då kan du lasta 440 kg.

på B-kort får jag dra 1190kg.... köper jag en vanlig v70,så stiger det till 1320kg.
Tar jag utökad behörighet så blir det väl lite till....

Med sadelkammare och boggie kommer du få lasta en shetlandsponny eller på sin höjd en b-ponny, byt bil....

Eller ta BE-kort.

Jag kör en V70 TD från -03 och får på B-kort dra 1300 kg. På BE-kort får jag nu dra 1800 kg. Det är visserligen inte extremt mycket men det är en Böckmann Big Master med en häst i och god marginal i alla fall.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill kunna köra två stora hästar i framtiden.... eller 1 ponny och 1 häst. Kör v70 just nu, nyare modell, men den får man ju knappt...
Svar
8
· Visningar
2 179
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 638
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka