Bukefalos 28 år!

Tips på uppifrning!

Draumsyn

Trådstartare
Kan inte ändra rubrik, skall ju stå uppiffning!

Hej!

Har nu äntligen fått en egen lägenhet som fövisso är en bra grej,
MEN det är en sliten källarlägenhet som är sådär kul...
En liten 2:a med kokvrå.

Alla väggar är vita vilket är ok (om man bortser från att färgen flagnat på sina ställen), det finns 2 mindre "källarfönster" och ett mer normalstort.
Fult plastgolv.

Vad skulle ni ha gjort för att piffa upp lägenheten lite och få den att kännas mer bebolig? Vill helst inte lägga ner för mkt pengar på själva lägenheten då detta bara är något temporärt tills jag hittar någonting bättre...
Jag har insett att jag behöver en hel del lampor & växter, men vad mer inte allt för dyra saker kan piffa upp?

Skicka gärna bilder :)

Sen har jag en liten annan fråga, om man redan första dagen hittar en massa fel så som ett fönster som ej är tätt och en ytterdörr jag är osäker på om jag klarar av att öppna/stänga själv, är det då inte hyresvärdens ansvar att fixa detta illa kvickt?
Gör ju inte saken bättre att han är svårt att få tag på,
velig och blir typ sur när man hör av sig till honom.
(Som igår då det inte gick att rubba dörren förrens man dratt i den i 10 min :eek:)

Jag kollar ju efter nytt redan,
men måste ju hursom bo där i en 3-4 månader...
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på uppifrning!

Om du vill ha lite mer färg på väggarna samt minska eko m.m. kan du ju sätta upp tyg som fondvägg eller i andra "roliga" stilar typ som ränder, istället för att måla om vilket du kanske inte får.

Speglar och foton kan man göra mycket kul med. Att sätta upp speglar ger dessutom djup i rummet om det inte är en så stor lägenhet.
Foton i olika storlekar, uppsatta lite "hipp som happ" blir också ofta snyggt om man har foton som är lite kul samt att de också blir mer personligt med fotografier som man tagit själv t.ex.

Har för mig att det är hyresvärdens ansvar att fixa sådant ja, kan dock inte lova helt säkert.
 
Sv: Tips på uppifrning!

Tack för tips!

Sa dock upp lägenheten idag, det var verkligen jätteäckligt på sina ställen och jag kände att jag absolut inte ville bo där.
Luktade bla mögel och hyresvärden erkände sj att det är "lite fukt i ena väggen" :eek:
Nu försöker min mamma hjälpa mig att få igenom att jag skall slippa betala ngt, jag menar han borde ju ha upplyst mig om fuktskador INNAN jag skrev på ett kontrakt och så...

Får se vars det leder...

Hoppas jag får tag på en mysig och framförallt fräschare lgh snart!
 
Sv: Tips på uppifrning!

Jag hoppas du har tur att få tag i en annan lägenhet, det låter inte bra :(

Billigt (eller åtminstone prisvärt) om man inte äger är som sagt:
- tygvepor som fondväggar. Sy in rundstavar eller annat tungt uppe och nere så hänger de slätt. Och det är DITT material att ta med till nästa ställe!
- Bra "bokhylla" för förvaring; både böcker, korgar, prydnader och annat får plats. Täcker mycket vägg.
- Mattor. Det går att köpa egen heltäckningsmatta att langettera (kantas av affären) eller sisalmattor som förses med kantband. Även de är DINA, och tas med till nästa ställe. Då kan man göra "ett rum i rummet" vid sittmöbler eller så.
- RÄTT belysning, hellre fler mindre punkter än takbelysning gör underverk för att inte belysa det mindre vackra.
 
Sv: Tips på uppifrning!

Tack för tips! Absolut ngt att tänka på tills nästa flytt :)

Jag har nu pratat med hyresvärden igen.
Min mamma hade pratat med honom också och "skrämt" han lite med vad hon kan om fuktskador och risker med mögel så nu behöver jag inte betala trots uppsägningstiden på 3 månader. Mitt kotnrakt är uppsagt med omedelbar verkan.

Den hyran jag betalat redan får jag dock inte igen :(

Men men, nu är det till att hitta en fräsch lägenhet som det känns KUL att flytta in i!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp