Tips sadel

Gimlan

Trådstartare
Har en Eques Sella som nu klämmer bak. Hon behöver en rak sadel med rundbossa som släpper tidigt. Jag vill ha stora knästöd. Nån som har tips? Budget kanske 15 000, vill köpa beg. Gärna flat i sätet. (Har koll och kan prova ut själv, men behöver tips på sadelmodeller som kan vara aktuella.

Jaguar/Harry Dabbs har dressyrsadlar med rundbossor med kort anläggningsyta. Knästöd lite olika på olika modeller, xkc har rejäla knästöd. Inte särskilt flata i sätet dock. Men jag älskar dessa sadlar och hästarna också. Plus för rejält bred kanal. Det finns en hel del fina begagnade.

Jaguar/Harry Dabbs har dressyrsadlar med rundbossor med kort anläggningsyta. Knästöd lite olika på olika modeller, xkc har rejäla knästöd. Inte särskilt flata i sätet dock. Men jag älskar dessa sadlar och hästarna också. Plus för rejält bred kanal. Det finns en hel del fina begagnade.
Tack! Skall spana in lite närmare.,

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
552
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
643
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka