Tips till rengöring av hårig vojlock

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare nrussn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 007
N

nrussn

Igår skulle jag lägga några vojlockar i tvättmaskinen. Eftersom de var rejält håriga på insidan så försökte jag borsta bort håret med en borste = gick inte bra. Då tog jag fram ryktstenen och det gick jättelätt och snabbt att få bort håret!

Har ni några tips att dela med er av?

Gummihandskar lär vara bra att ha på sig när man skall ta bort hår från täcken och dyl. Då behöver man bara klappa vojlocken som man klappar katten, så följer håren med! :) Tror att detta tips fanns i senaste numret av Ridsport...

Jag läste någonstans att om man lade med en tvättsvamp i tvättmaskinen så skulle håren fastna i den. Men man ska nog ändå grovrengöra vojlocken först...

Jag dammsuger :D Lätt, smidigt och enkelt. Brukar ta grovdammsugaren. Mamma skulle inte bli så glad om jag hårade ner hennes vanliga tror jag :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
882
Senast: Raderad medlem 142658
·
Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
753
Senast: MiaMia
·
Hundhälsa OBS Varning för långt inlägg. I slutet av maj ifjol sprang jag och min ena dvärgschnauzer ihop på en agilitytävling. Det blev en ganska...
Svar
2
· Visningar
484
Senast: igbest
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
792
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka