tips träning vid bakskygg

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare trav
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 048
T

trav

har en travare som är bakskygg o ljud rädd. Kan någon ge tips på hur jag ska träna honom? Han kan ha vagn på sig men hoppar som en känguru. Tyvärr är han bara två år så jag kan i dagsläget inte träna honom från ryggen

öva med att försiktigt röra dig bakom hästen, klappa och smek hela tiden, fortsätt sedan med rep som du försiktigt drar bakom benen, under magen osv på hästen, när det går bra kan du börja med att släpa rep bakom hästen när du går och så småningom binda skramlande saker i repen för att öka hästens tolerans... viktigt är att INTE gå vidare förrän steg 1 går bra osv lycka till!! :bump:

Cinzano har förklarat jättebra, testa meddetbums, de vänjer sig så snabbt och det är härligt att se den där tanken: jaha, det där var inte farligt, och inte det där heller, nähä nä, då är jag väl inte rädd nå´mer då. :banana:

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
1 042
Senast: Lejd
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
723
Senast: MiniLi
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 537
Senast: Idaw83
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 086
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka