• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare nipa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 201
N

nipa

Blivit inspererad av tidiagre färgtrådar och vill nu höra eran åsikt om min häst.
Vad tycker ni att han passar i för färg på läder?
Blacki-p%E5-ridbanan.gif

Blacki%20bakifran.jpg

Har tyvärr inga bättre bilder :(

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tips!

Rätt nyans utav blå blir ju kannon snygg i närheten av marin fast någon nyans ljusare.
Smaragdgrön är nog oxå grymt snyggt.
Vitt funkar ju till tävling, men inget jag skulle använda när det inte är fråga om dressyr eller poäng hoppning.
Får du tag på en riktigt eldig röd skulle nog det bli läcker, men kan vara grymt svårt att få tag i.

Jag använder marin men mest vitt på schabrak.
Är praktiskt när jag tvättar ofta för färgen kan ju liksom inte blekas ;)

På läder då?
Jag gillar inte röda toner på läder.

Jag gillar svart mycket, den där ljusa tonnen av brunt är inge snygg enligt mig, blir alldeles för hm på en så pass mörk häst. GRS har den färgen på tuffe å det ser illa ut tycker jag. Däremot så finns det ju en annan mörkare brun som kan vara snygg på rikigt mörk häst å det är ju tillexempel oxblods färgad som skulle kunna vara snyggt eftersom att färgen blir lite mörkare, dock finns det ju etthundra tusen färger inom den mörkare nyansen av brunt så det skulle bli alldeles för jobbigt att nämna allihopa.

Har aldrig varit med om att färgen har blekts å jag har en blå vojlock å ett grönt schabrack :D

Orange tror jag han blir väldigt fin i!

oj då var visst läder du skrev och frågade.
Men rödaktigt läder tror jag blir snyggt!

Senast ändrad av en moderator:

vilken vacker häst!

jag tycker du ska ha någon nötig nyans av mörkbrunt, så hästen ser riktigt svart ut. på en svart häst ser det så "mycket" ut med ljuare brunt, a la julgran liksom.

på schabrak och sånt tycker jag det var jättefint som du hade, ljusare marinblått med guldsnodd. creme med smaragdgrönt kantband, vore urfint. (:

Marinblått schabrak + ev. luva, med guldkant.
Jag är svag för RÄTT nyans av BRUNT på mörka/svarta hästar, men det är det inte alla som håller med om ;) :angel:
Veredusskydden med läderinsida vore extremt snyggt om du hittar ett träns som är "lagom" brunt :d

Läcker häst tror ju att den skulle klä i vilken färg som helst men vill man piffa till det lite så kanske gult eller orande skulle vara snyggt!!!
Har en kompis som har en så gott som svart häst och hon har en del oranga saker till honom :love: :love:

men gud, har alla blivit galna? oranget - är det FULASTE som finns. *kräkas*

:angel: .. but it's true.

Mörkbrunt läder är snyggast. Creme schabrak med blått eller grönt kantband. och mässingspännen på tränset såklart!

Tack för alla tips.

I dagsläget har han mörkbruna saker men en svart sadel :confused:
Ett Dyonträns som går mer mott rött o ett som är mer nougat.
Bruna veredusskydd men ej med läderinsida.

Nästa år är det dags att beställa en butetsadel.
Förhoppningsvis kommer han inte att ändra sig såå mkt mer i ryggen o kroppen då.

Jättefin häst, ser trevlig ut!
På läder skulle jag valt en mörkare brun nyans i någon form. Det finns ju rätt många olika nyanser. På schabrak osv. hade jag nog haft cremefärgat, grått (t.ex. med silver pp och svart kantband), eller någon form av grön. Typ smaragdgrön som tidigare nämts i tråden, skulle säkert passa fin fint!

Jag är ingen våghalsig person ;)

Gillar att smälta in i mängden så att ingen lägger större märke till mig.
Jag ska köra vidare på mörk/nötbrunt.

Och kankse lägga till lite grönt och brunt som kantband eller liknande på mina vita schabrak :)

Tror också att rött skulle passa din häst jättebra. Dom här skydden i rött från Hööks, skulle ju vara jättefina på din häst! :)
610503.jpg

Och jag gillar inte rött i vanliga fall. Men de skulle passa bra på din häst tror jag. Och så något schabrak i ungefär samma färg, eller samma färg på kantbandet i alla fall.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Islaend
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 210
Senast: Capybara
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
607
Senast: skiesabove
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
409
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka